کد خبر: 423619
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۲ ۱۶:۵۸:۰۷
| |

ترامپ در تگزاس و فلوریدا زمینگیر شد

ترامپ کمترین علاقه‌ای نسبت به مرور نظرسنجی‌های انتخاباتی ندارد! اکثر نظرسنجی‌های ایالاتی و عمومی نشان دهنده شکست وی در انتخابات می‌شود: از نظرسنجی‌های «فاکس نیوز» و «راسموسن» گرفته تا «سی ان ان» و «واشنگتن پست» جملگی نشان می‌دهند که ترامپ شانس زیادی برای پیروزی در انتخابات ماه نوامبر ندارد.

ترامپ در تگزاس و فلوریدا زمینگیر شد
کد خبر: 423619
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۲ ۱۶:۵۸:۰۷

اعتمادآنلاین| نظرسنجی های صورت گرفته در دو ایالت «فلوریدا» و «تگزاس»، وحشت ترامپ از شکست در انتخابات را چندین برابر ساخته است. تگزاس با 38 رای الکترال و فلوریدا با 29 رای الکترال، نقش به سزایی در تحقق پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 داشتند.

تگزاس به صورت ذاتی ایالتی جمهوریخواه است و رای آن نیز طی دهه های اخیر متعلق به این حزب بوده است. با این حال فلوریدا از جمله ایالات خاکستری و مهمی محسوب می شود که پیروزی یک نامزد در آن، تقریبا به معنای پیروزی وی در انتخابات خواهد بود.

هشدار تگزاسی‌ها به ترامپ


نظرسنجی اخیر دانشگاه «کوئینی پیاک» در تگزاس نشان می دهد که بایدن با اختلاف یک درصد ( 45 درصد به 44 درصد) از ترامپ پیشی گرفته است. این به معنای تحقق فاجعه‌ای بزرگ در کمپین انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا و حزب جمهوریخواه خواهد بود.

در این نظرسنجی، 51 درصد رای دهندگان مستقل در تگزاس از بایدن و 32 درصد از ترامپ حمایت کرده‌اند. این در حالی بود که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، بیش از 60 درصد از رای دهندگان مستقل در ایالت تگزاس، حامی ترامپ بودند. پایگاه تحلیلی «یو.اس.نیوز» در این خصوص می نویسد :


«ایالت تگزاس پس از 44 سال، به یک ایالت رقابتی در آمریکا تبدیل شده است. این در حالی بود که تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، مشخص بود که رای این ایالت برای حزب جمهوریخواه می باشد. این می تواند بدترین شرایط ممکن را برای ترامپ رقم بزند زیرا شکست در تگزاس به معنای شکست کامل در انتخابات ریاست جمهوری و البته، ایجاد بحران جدی در حزب جمهوریخواه خواهد بود.»

در نظرسنجی هایی که حدود دو هفته قبل در تگزاس برگزار شده بود نیز ترامپ وضعیت خوبی نداشت. در نظرسنجی «سی بی اس» ترامپ با اختلاف 1 درصد و در نظرسنجی «گراویس» با اختلاف 2 درصد از بایدن پیش بود.

به نظر می رسد آن میزان اختلاف اندک نیز اکنون از بین رفته و تبدیل به برتری یک درصدی بایدن شده است! در هر حال، در انتخابات پیش رو ترامپ باید در کنار سایر ایالات، به فکر ایالت تگزاس نیز باشد! جایی که وی قبلا تصور می کرد آرای آن به صورت راحت و مطلق به سود جمهوریخواهان به گردش در می آید.

فلوریدا علیه ترامپ


در ایالت فلوریدا نیز ترامپ وضعیت خوبی ندارد.نظرسنجی پایگاه «هیل» نشان می دهد که ترامپ با اختلافی 4 درصدی از بایدن در فلوریدا عقب افتاده است. این هفتمین نظرسنجی معتبری است که در این ماه ( جولای) در ایالت فلوریدا صورت می‌گیرد.

در هر هفت نظرسنجی، ترامپ با اختلاف از بایدن عقب افتاده است. حتی در نظرسنجی موسسه «گراویس»، این اختلاف 10 درصد بوده است.

تحولات اخیر در آمریکا و رفتارهای غیر قابل توجیه ترامپ در دوران شیوع کرونا، نقش به سزایی در کاهش محبوبیت ترامپ در فلوریدا داشته است.

در حالی که ترامپ بر روی از سرگیری فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی و در هم شکستن قرنطینه اصرار می کرد، 72 درصد از ساکنان فلوریدا تاکید داشتند که دولت نباید در پایان ماه محدودیتها را از بین ببرد و تنها مشاغل بی خطر و محدود باید فعالیت خود را از سر بگیرند.

فراتر از آن، سوء مدیریت ترامپ در جریان شیوع کرونا و کمبود امکانات بیمارستانی ، نقش به سزایی در کاهش محبوبیت وی در فلوریدا داشته است.

طی ماههای گذشته، بارها مشاوران انتخاباتی ترامپ به وی در خصوص تحولات فلوریدا هشدار داده بودند. در ایالت فلوریدا، نزدیک به 60 درصد از هیسپانهایی که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 به ترامپ رای داده بودند، این بار تاکید دارند که آرای خود را به سود دموکراتها به گردش در آورند.

در هر حال، شکست در فلوریدا، آرزوهای ترامپ برای فتح دوباره کاخ سفید را بر باد خواهد داد. به نظر می رسد حداقل در شرایط فعلی، ترامپ فاصله کمی تا مواجهه با این کابوس دارد!

منبع: نامه نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها