کد خبر: 423662
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ ۰۷:۰۸:۰۰
| |

عضو سابق حزب سبز آمریکا:

ترامپ می‌داند که احتمال شکستش در انتخابات بالاست

عضو سابق حزب سبز آمریکا گفت رئیس جمهوری این کشور می‌داند احتمال باخت وی در انتخابات 2020 بسیار بالاست و برای همین تلاش دارد تا مشروعیت انتخابات و سازوکار رای گیری پستی را زیر سوال ببرد.

ترامپ می‌داند که احتمال شکستش در انتخابات بالاست
کد خبر: 423662
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ ۰۷:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| مایلز هانیگ درباره سخنان تازه "دونالد ترامپ" درباره به تاخیر انداختن انتخابات ریاست جمهوری و امکان تقلب در شمارش آرا افزود رئیس جمهوری آمریکا خود را در وضع شکننده‌ای می‌بیند و می‌خواهد طرفدارانش را تحریک کند تا به راحتی میدان رای‌دهی را خالی نکنند.

وی ادامه داد: هم برای ترامپ و هم رقیبش جو بایدن، رای دادن طرفدارانشان حیاتی است و آنها تمام تلاش خود را برای به هیجان درآوردن آنها به منظور مشارکت به کار خواهند بست.

این فعال سیاسی در پاسخ به اینکه انگیزه ترامپ از مطرح کردن ایده تاخیر انتخابات ریاست جمهوری را چه می‌داند، اضافه کرد: ترامپ می‌داند که ممکن است در آستانه یک شکست سنگین قرار داشته باشد. اگر او نتواند پایگاه خود را برای رای دادن بسیج و هیجان زده کند، باید منتظر نتیجه بدی برای انتخابات باشد.

هانیگ خاطرنشان کرد: ادامه وضعیت کنونی نتیجه‌ای فاجعه‌بار برای ترامپ رقم خواهد زد. او به طور وحشتناک در مدیریت کنترل کرونا شکست خورده و دستور برای کنترل نظامی معترضان در برخی از شهرهای تحت کنترل دموکرات‌ها وضع وی را در میان رای دهندگان مستقل بدتر کرده است.

وی تصریح کرد: انگیزه و دلیل دیگر موضع‌گیری جنجالی ترامپ به احتمال باخت وی در انتخابات مربوط است. هرچند هیچ چیز قطعی نیست، اما با این نرخ بالای بیکاری و کاهش 32 درصدی رشد اقتصادی، هیچ رئیس جمهوری شانس انتخاب دوباره را نخواهد داشت.

عضو سابق حزب سبز آمریکا خاطرنشان کرد: صحبت در مورد تاخیر انتخابات روش او برای منحرف کردن توجه رسانه‌ها و افکار عمومی از وضعیت اقتصادی است.

ایرنا از این فعال سیاسی پرسید چرا موضوع رای دادن پستی تا به این حد جنجال برانگیز شده و رئیس جمهوری آمریکا از آن ناراحت است؟

هانیگ پاسخ داد: آمریکایی‌ها حس خوبی درباره صف رای و رای دادن داشتند و برای آن احترام قائل هستند. به آنها این احساس را می‌دهد که نه تنها دموکراسی کار می‌کند بلکه در آن نقش دارند. اینکه روند انتخابات به طور کلی طوری دستکاری و هدایت می‌شود که نمایندگان وال استریت برنده شوند ، برای آنها موضوعی ثانویه است. حتی برای خیلی‌ها ایده تقلب و دستکاری انتخابات سخنی کفرآمیز است.

وی افزود: اما در آمریکا درصد رای دهندگان واجد شرایط که به مراکز رای دهی بروند، صف ببندند و رای بدهند، در مقایسه با سایر نقاط جهان نسبتا کم است. برای این کار، مردم اغلب مجبورند در ساعت کاری، کار خود را ترک کنند تا خود را به مرکز رای دهی برسانند. در بسیاری از مناطق کشور نوامبر (آبان ماه) می تواند سرد و بارانی باشد و همچنین هوا زود تاریک می‌شود. در عوض رای دادن از راه پست بسیار آسان است.

این فعال سیاسی آمریکا ادامه داد: رای با پست به معنای افزایش مشارکت به ویژه در مناطق پر جمعیت شهری است که طرفداران دموکرات‌ها بیشتر هستند. شهرها معمولا به حزب دموکرات رای می‌دهند و با داشتن مراکز جمعیتی بزرگتر، می‌توانند نتیجه انتخابات را در آن ایالت تغییر دهند.

هانیگ افزود: برای همین جمهوریخواهان به دنبال مشروعیت زدایی از رای با پست و کاهش مشارکت رای‌دهندگان دموکرات هستند.

ایرنا پرسید آیا فکر می‌کنید استراتژی ترامپ برای نامشروع جلوه دادن انتخابات می‌تواند به او کمک کند تا از شکست احتمالی در انتخابات نوامبر فرار کند؟

وی پاسخ داد: ترامپ ناامید است. او دوست ندارد هیچ چیزی را ببازد. او از روزی که به دنیا آمده راه خود را در زندگی با تقلب طی کرده است. سخنان وی درباره انکار اعتبار انتخابات ، بیشتر نشانه ناامیدی اوست.

عضو سابق حزب سبز آمریکا خاطرنشان کرد: این یک عامل دیگر است که حتی ممکن است رای دهندگان مستقل را علیه ترامپ بشوراند. به نظر من با توجه به شکست وی در مدیریت همه‌گیری ویروس کرونا و انزوای بین‌المللی آمریکا، نخواهد توانست از شکست در ماه نوامبر فرار کند.

منبع: ایرنا




اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها