حمید ملانوری، مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور:

دولت دوازدهم شاهد حضور و فعالیتِ چشمگیرِ احزاب است

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور بیان کرد: مجامع احزاب در حضور ناظرین ما در سطح بسیار خوبی برگزار شده است. همچنین همایش‌ها و نشست‌های خوبی نیز برگزار شده و فکر می‌کنم در این دوره مخصوصا در دولت دوازدهم ما شاهد حضور و فعالیت چشمگیرتری از احزاب در فعالیت‌های سیاسی در کشور، بودیم. 

دولت دوازدهم شاهد حضور و فعالیتِ چشمگیرِ احزاب است
کد خبر: 423668
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ ۰۷:۲۵:۵۷

اعتمادآنلاین| حمید ملانوری، مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور، درباره وضعیت فعالیت‌های حزبی در دولت یازدهم و دوازدهم گفت: یکی از برنامه‌های اساسی که دولت تدبیر و امید داشته، توجه به حوزه تحزب و فعالیت احزاب و احزاب سیاسی است. در حقیقت دلیل این ادعا هم این است که چندین سال، فعالیت خانه احزاب تعطیل شده بود که دوباره کانون احزاب را فعال کردند و الحمدالله در این دوره، کانونِ احزاب فعالیت خود را مجددا آغاز کرده و در حال حاضر هم فعال است.

او با اشاره به یارانه احزاب نیز افزود: یارانه احزاب که طی سال‌های گذشته قطع شده بود مجددا از سال 96 احیا شده و در وجهِ احزاب پرداخت شده است. از سوی دیگر، قانونِ جدیدِ نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در سال 94 که مجلس شورای اسلامی تصویب و ابلاغ می‌‌کند، در سال 95 وزارت کشور با دقت و سرعت در موعد زمانی خودش به صورت تطبیق احزاب با قانون جدید اقدام می کند که الحمدالله این اتفاق هم، افتاده است.

ملانوری ادامه داد: از آن طرف بحث راه‌اندازی شعب و احزاب در مراکز استان‌ها و دفاترشان در شهرستان‌های کشور است که براساس قانون جدید وضع شده. همکاران‌مان در استان‌ها، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها کمک کردند به اینکه، این اقدام انجام شود که حدود 120 شعبه حزب در مراکز استان‌های کشور راه‌اندازی شده و دفاتر هم حدود 1100 دفتر در شهرستان‌های کشور برای احزاب راه‌اندازی شده و مشغول فعالیت هستند.

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در اسفندماه سال گذشته تصریح کرد: در آستانه انتخابات اسفندِ سال گذشته، ما تلاش کردیم هماهنگی‌هایی برای راه‌اندازی جبهه‌ها ایجاد شود. ما قبلا فقط یک جبهه داشتیم و 13 جبهه دیگر هم در سال 98 راه‌اندازی شد با فعالیت و حضور جدی احزاب و گروه‌های سیاسی کشور در انتخابات اسفند 98، ما شاهد فعالیت 14 جبهه حزبی بودیم که به نوبه خود باعث می‌شود تعدادی از احزاب در جبهه‌ها عضویت پیدا کنند تا ما فعالیت منسجم‌تر، تشکیلاتی‌تر و با کیفیت بالاتری در حوزه فعالیت‌های سیاسی و حزبی در کشور داشته باشیم.


او اضافه کرد: مجامع احزاب در حضور ناظرین ما در سطح بسیار خوبی برگزار شده است. همچنین همایش‌ها و نشست‌های خوبی نیز برگزار شده و فکر می‌کنم در این دوره مخصوصا در دولت دوازدهم ما شاهد حضور و فعالیت چشمگیرتری از احزاب در فعالیت‌های سیاسی در کشور، بودیم.

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور درباره مشارکتِ نمایندگان احزاب در این کمیسیون گفت: در دوره قبل بر اساس قانون جدید، دو نفر از دبیران کل احزاب، یک نفر به عنوان نماینده دبیران کل احزاب ملی و یک نفر به عنوان نماینده احزاب استانی با انتخاب خودشان به عنوان عضو کمیسیو، عضویت داشته و حضور فعالی نیز داشتند و دارند و هم در دوره قبل، نمایندگان دبیران کل در دوره قبل و هم دبیران کلی که در انتخابات سال 98 انتخاب شدند و اکنون در کمیسیون عضویت دارند، حضورشان بسیار فعال است و تقریبا هیچ جلسه‌ای نداشتیم که حضور نداشته باشند و غایب باشند و در همه جلسات حضور دارند. این نمایندگان از مواضع احزاب دفاع کرده و بسیار پیگیر امور هستند.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها