کد خبر: 423692
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ ۰۸:۴۴:۰۶
| |

تشدید اختلافات نتانیاهو و بنی گانتس

تداوم اعتراضات در اسرائیل، سبب بحث و اختلاف‌نظر بین نخست‌وزیر و وزیر دفاع این کشور شده است.

تشدید اختلافات نتانیاهو و بنی گانتس
کد خبر: 423692
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ ۰۸:۴۴:۰۶

اعتمادآنلاین| در پی تداوم اعتراضات در اسرائیل٬ بین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و بنی گانتس، وزیر جنگ و نخست وزیر تناوبی اسرائیل اختلاف نظر و بحث و جدل به وجود آمده است.

در همین راستا کانال 12 تلویزیون اسرائیل اعلام کرد، نتانیاهو در نشست هفتگی کابینه تظاهرات که تقریبا در سراسر این کشور، به‌ویژه در قدس ادامه دارد را اقدامی علیه دموکراسی دانست.

وی با متهم کردن رسانه‌ها به همدستی با معترضان گفت: هیچ کس اقدامی در راستای توقف این تظاهرات‌ که منشا شیوع کروناست نکرد. برعکس این تظاهرات‌ را شعله‌ور می‌کنند.

او گفت: من شاهد له کردن دموکراسی به اسم دموکراسی هستم، در این تظاهرات مخدوش کردن تمام اصول وجود دارد این تظاهرات محل شیوع کروناست، هیچ کس برای توقف آن تلاشی نمی‌کند در مقابل این تظاهرات با بسیج عمومی بی‌نظیر رسانه‌ها شعله‌ور می‌شود.

نتانیاهو اضافه کرد: زمانی که تظاهرکنندگان به مقر اقامت من رسیدند مشعل‌هایی در دست داشتند و تهدید می‌کردند کوکتل مولوتف پرتاب می‌کنند زمانی که تحریک و تهدید به قتل نخست وزیر و خانواده‌اش وجود دارد رسانه‌ها آن را نادیده‌ می‌گیرند و روی آن سرپوش می‌گذارند و سیاستمداران سکوت می‌کنند.

در مقابل بنی گانتس در واکنش به سخنان نتانیاهو گفت: تظاهرات اعتراضی اساس و پایه دموکراسی است. ما باید به اعتراضات اجازه دهیم و از معترضان محافظت کنیم.

وی با اشاره به بازداشت 12 معترض در تل‌آویو گفت: ما باید به مردم گوش فرا دهیم ولی در تظاهرات روز شنبه به آن‌ها حمله شد.

به گزارش آناتولی، بروز این بحث و تداوم اعتراضات مردمی منجر به اظهارنظرهایی مبنی بر خاتمه ائتلاف و برگزاری انتخابات زودهنگام در اسرائیل شده است.

تظاهرات مردم اسرائیل علیه پرونده فساد بنیامین نتانیاهو و ناکامی وی در مقابله با شیوع ویروس کرونا همچنان ادامه دارد.

هزاران نفر از مردم اسرائیل روز شنبه در 260 منطقه سراسر این کشور از جمله قدس و تل‌آویو تجمع کرده و خواهان استعفای نتانیاهو شدند.

شبکه «کان» اسرائیل نیز از تجمع هزاران نفر مقابل مقر نخست‌وزیری این کشور در قدس خبر داد. رسانه‌های اسرائیل پیش‌بینی می‌کنند که این اعتراضات گسترش یابد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها