«حمید داودآبادی» به کرونا مبتلا شد

حمید داود آبادی رزمنده و روایتگر هشت سال دفاع مقدس به بیماری کرونا مبتلا شد.

«حمید داودآبادی» به کرونا مبتلا شد
کد خبر: 423892
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ ۱۶:۲۷:۴۲

اعتمادآنلاین| حمید داود آبادی متولد 25 مهر 1344 در شهر تهران، اصالتش به شهر داودآباد اراک استان مرکزی بر می‌گردد.

داود آبادی در سال 1360 در سن 16 سالگی به منطقه سومارکرمانشاه اعزام شد و تا پایان چنگ تحمیلی در عملیات‌هایی چون بیت المقدس، رمضان، والفجر 8، کربلای 1، کربلای 5، کربلای 8 حضور داشت.

داودآبادی با حضور پنجاه ماهه‌اش در دوران جنگ تحمیلی بارها مجروح شد، 14 تیر و ترکش بر بدنش اصابت کرد که همچنان به دلیل آن مصدومیت‌ها هر از چندگاه در بیمارستان بستری شده و تحت درمان قرار می‌گیرد.

داود آبادی از سال 1366 اقدام به نوشتن و انتشار مطالب سیاسی در روزنامه کیهان و ثبت خاطرات جنگ در روزنامه جمهوری اسلامی کرد. سال 1370 اولین کتاب خود را با نام یاد یاران منتشر کرد.

از جمله آثار او می‌توان به آسمان زیر خاک، از معراج برگشتگان، 37 سال، چادر وحدت، حماسه ذوالفقار، خاطرات انقلاب اسلامی، خاطرات شکنجه، ناگفته‌ها، دیدم که جانم می‌رود، عباس برادرم و… اشاره کرد.

داودآبادی در سال 1369 یک سال دوره کارگردانی و فیلمنامه نویسی را در انجمن سینمای جوان تهران گذراند. مشاور اصلی محتوایی فیلم سینمایی اخراجی‌ها 1 پیرامون دفاع مقدس ساخته مسعود ده نمکی، بازی در فیلم قلاده‌های طلا ساخته ابوالقاسم طالبی از جمله فعالیت‌های هنری حمید داود آبادی می‌باشد.

رتبه اول در نخستین دوره جشنواره مطبوعات در سال 1373 از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مدیریت صفحه از معراج برگشتگان رتبه سوم در جشنواره کتاب دفاع مقدس بهمن 1380 در کتاب تفحص رتبه دوم در پانزدهمین جشنواره کتاب دفاع مقدس آذر 1390 در رشته خاطره خودنگاشته برای کتاب از معراج برگشتگان در هشتمین جشنواره سراسری ادبیات داستانی بسیج در مهر 1393، از داودآبادی به عنوان نویسنده دفاع مقدس تجلیل شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها