لیست واردکنندگان بدهکار به وزیر دادگستری اعلام شد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خبر داد که لیست 1408 واردکننده حقیقی و حقوقی با تعهدات ارزی معوقه به ارزش مجموعاً 20 میلیارد یورو تهیه و طی نامه‌ای به وزیر دادگستری اعلام شده است.

لیست واردکنندگان بدهکار به وزیر دادگستری اعلام شد
کد خبر: 423895
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ ۱۶:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس سازمان بازرسی کل کشور خبر داد که لیست 1408 واردکننده حقیقی و حقوقی با تعهدات ارزی معوقه به ارزش مجموعاً 20 میلیارد یورو تهیه و طی نامه‌ای به وزیر دادگستری اعلام شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان در نشست امروز شورای عالی قوه‌قضاییه به ارائه گزارشی از وضعیت تولید «مرغ لاین» نژاد ایرانی با عنوان «مرغ لاین آریَن» پرداخت و گفت: چرخه تولید مرغ مادر نیازمند فناوری پیچیده تولید و نگهداری است که فقط 8 کشور از جمله ایران از آن برخوردارند. در حالی که از یک مرغ مادر 300 هزار مرغ گوشتی به وجود می‌آید، خط تولید این نوع مرغ از سال 80 به دلایل نامشخصی متوقف شد و کشور نیازمند واردات این گونه مرغ از شرکت‌های خاصی شد که پس از مدتی به بهانه تحریم از فروش محصول به ما خودداری کردند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سازمان بازرسی و هماهنگی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، این خطوط با تأمین اعتبار 28 میلیاردی مجدداً راه‌اندازی شده و تا پایان سال 30 درصد از نیاز کشور از نژاد ایرانی مرغ مادر تأمین خواهد شد و این رقم تا پایان سال 1400 به صددرصد خواهد رسید.

ارائه لیست واردکنندگان بدهکار به وزیر دادگستری

وی با اشاره به بخشنامه اخیر بانک مرکزی مبتنی بر پیشنهادات سازمان بازرسی برای بازگرداندن ارز حاصل از واردات، ادامه داد: لیست 1408 واردکننده حقیقی و حقوقی با تعهدات ارزی معوقه به ارزش مجموعاً 20 میلیارد یورو تهیه و طی نامه‌ای به وزیر دادگستری اعلام شد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور پیگیری وصول بدهی‌ها و جرایم مالیاتی بالای هزار میلیارد تومان را از دستورکارهای ویژه این سازمان عنوان کرد و از وصول بدهی و جرایم مالیاتی یک بدهکار بزرگ به ارزش هزار و 800 میلیارد تومان خبر داد.

توصیه رئیس دستگاه قضا برای مساعدت به کاسبان خُرد

رییس قوه قضاییه در واکنش به گزارش رییس سازمان بازرسی و دادستان تهران درباره وصول مطالبات مالیاتی اظهار داشت: اولویت در وصول مطالبات مالیاتی باید بدهکاران کلان باشند. در موضوع مالیات باید وضعیت و شرایط کاسبان خُرد مراعات شود. ضرری که صاحبان برخی مشاغل خُرد و این کاسب‌ها در کرونا دیدند، بعضاً جبران ناپذیر است.

صاحبان درآمدهای هنگفت نباید از پرداخت مالیات فرار کنند

رییسی افزود: البته مردم صبور هستند و مشکلات را تحمل می‌کنند، ولی لازم است فلان واردکننده و بُرج ساز یا فعال اقتصادی که درآمد هنگفتی دارد و با زدوبند از پرداخت مالیات فرار می‌کند، مالیات درآمد هنگفت خود را به دولت و در واقع به ملت بپردازد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها