روزنامه گلوبال تایمز چین:

با رفتار آمریکا نسبت به کمپانی‌های فناوری مقابله می کنیم

یکی از روزنامه‌های دولتی چین نوشت، رفتار آمریکا نسبت به کمپانی‌های فناوری‌های چین پیامد دیدگاه "بازی مجموع صفر" واشنگتن است و چاره‌ای برای پکن جز تسلیم یا مقابله مرگبار در قلمرو فناوری نمی‌گذارد.

با رفتار آمریکا نسبت به کمپانی‌های فناوری مقابله می کنیم
کد خبر: 423948
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۴ ۰۸:۳۶:۴۴

اعتمادآنلاین| روزنامه گلوبال تایمز چین در سرمقاله خود نوشته است: اگر دولت آمریکا برنامه‌های خود را دررفتار نامناسب علیه کمپانی‌های فناوری چین اجرایی کند، دولت پکن نیز راه‌هایی برای مقابله دارد.

مایکروسافت روز دوشنبه اعلام کرد که با بایت‌دنس برای خرید بخش‌هایی از تیک تاک پس از آن وارد گفتگو شده که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برنامه‌اش را برای ممنوعیت این اپلیکیشن به دلایل امنیتی تغییر داده و به این کمپانی 45 روز زمان داده تا قراردادی را امضا کند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اخیرا گفته بود که ترامپ در پی اشتراک گذاری داده‌های کاربران توسط کمپانی‌های نرم افزاری چینی با دولت پکن، می‌خواهد تیک تاک را در آمریکا ممنوع کند.

این روزنامه همچنین نوشت، رفتار آمریکا با بایت‌دنس و کمپانی هوآوی که اکنون در فهرست سیاه تجارت ایالات متحده هستند نشان دهنده اقدامات این کشور برای جدا کردن اقتصاد آمریکا از چین است. به دلیل اینکه آمریکا برتری و نفوذ تکنولوژیکی بیشتری نسبت به متحدانش دارد، توانایی چین برای حفاظت از این کمپانی‌های چینی با اقدامی مقابله‌ای علیه کمپانی‌های آمریکایی محدود است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها