کد خبر: 424021
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۴ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آمریکا | جنگ در اطراف کاخ سفید بالا گرفت

بولتون، ترامپ و پمپئو کماکان با یکدیگر درگیرند و در حالی که بولتون به افشاگری‌‌های خود ادامه می‌دهد، ترامپ و پمپئو او را یک دروغگو توصیف می‌کنند.

آمریکا | جنگ در اطراف کاخ سفید بالا گرفت
کد خبر: 424021
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۴ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بولتون، ترامپ و پمپئو کماکان با یکدیگر درگیرند و در حالی که بولتون به افشاگری‌‌های خود ادامه می‌دهد، ترامپ و پمپئو او را یک دروغگو توصیف می‌کنند.

به گزارش اعتمادآنلاین، جان بولتون که این روزها به شدت مشغول گفت‌وگو با رسانه‌هاست، در مصاحبه‌ای با روزنامه آلمانی «هاندل‌ اسبلات» احتمال داد دونالد ترامپ از پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هم خارج شود.

او در پاسخ به پرسش این رسانه آلمانی گفت: صرف نظر از اقدامات ترامپ در رابطه با ایران، کره‌شمالی، افغانستان و سوریه، رئیس‌جمهور همواره تصمیماتی می‌گرفت که انتقادات جمهوری‌خواهان را برانگیزد.

او در این باره افزود: گرچه شمار کمی از اعضای حزب جمهوری‌خواه به دنبال خروج از ناتو هستند، اما در صورتی که او دوباره در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شود، این راه برای او هموار خواهد شد.

بولتون تصمیم ترامپ برای خارج کردن 12 هزار نظامی آمریکایی از آلمان را اشتباهی خواند که می‌تواند پیام غلطی برای مسکو ارسال کند.

در همین راستا، مشاور سابق امنیت ملی دولت دونالد ترامپ طی اظهارنظر دیگری رئیس‌جمهور آمریکا را متهم کرد که برای رسیدن مجدد به کاخ سفید هیچ معیار اخلاقی و سیاسی‌ای را رعایت نمی‌کند و برایش فرقی ندارد چه کسی به او در پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری یاری می‌رساند.

بولتون طی گفت‌وگو با روزنامه اسپانیایی «ال پائیس» توضیح داد: ترامپ تمام توجه خود را بر آنچه که می‌تواند او را پیروز انتخابات کند معطوف کرده و برایش تفاوتی نمی‌کند این کار به نفع ایالات متحده تمامی خواهد بود یا خیر.

او با استفاده دوباره از واژه احمق برای توصیف دونالد ترامپ ادامه داد: برای بیش از 10 بار به او توضیح دادم که شبه‌جزیره کره در سال 1945 به 2 قسمت تقسیم شده است، اما او هرگز این موضوع را به خاطر نسپرد.

به گفته بولتون، بسیاری از دستیاران ترامپ اذعان می‌کنند که او از تاریخ چیز کمی می‌داند و گویا تمایلی هم به یادگیری ندارد.

این در حالی است که چندی پیش رئیس‌جمهور آمریکا بولتون را تهدید کرد که به خاطر این سخنان بهای سنگینی خواهد پرداخت.

این تشنج بعد از انتشار کتاب خاطرات بولتون در کاخ سفید، به نقطه اوج خود رسیده است.

ترامپ کتاب بولتون را که با رأی دادگاه مجوز انتشار یافت، «آمیزه‌ای از دروغ و داستان‌های تخیلی» خواند و مشاور سابق را به دلیل نوشتن این مطالب به قانون‌شکنی و نقض تعهدات متهم کرد.

در این بین مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا هم بولتون را به خیانت متهم و کتاب جدیدش را مجموعه‌ای از دروغ و اعلام نیمی از حقایق توصیف کرد.

از سویی بولتون طی گفت‌وگویی در حاشیه انتشار کتابش هم گفته بود: ترامپ واجد شرایط ریاست‌جمهوری نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها