سخنگوی وزارت بهداشت:

ادعاهای مرتبط با درمان کرونا باید در ستاد بررسی شود

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این‌که مردم به شایعه‌های مبنی بر تاثیر یک ماده غذایی مشخص بر کرونا توجه نکنند، گفت: هرگونه ادعا در زمینه درمان این بیماری باید با معاونت‌های غذا و دارو و درمان دانشگاه‌ها مطرح و توسط کمیته علمی بررسی شود.

ادعاهای مرتبط با درمان کرونا باید در ستاد بررسی شود
کد خبر: 424032
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۴ ۱۱:۰۷:۴۸

اعتمادآنلاین| سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این‌که یروس کرونا و بیماری ناشی از آن در حال حاضر بزرگ‌ترین چالش جهانی محسوب می‌شود، گفت: شایعه‌هایی مبنی بر تاثیر یک ماده غذایی مشخص یا توصیه‌های عجیب و غیرعلمی و نادرست یا مواردی مانند آن بر ویروس کرونا، موضوع تازه‌ای نیست. از ابتدای شیوع این ویروس در جهان و ایران، موارد این چنینی مطرح شده و بارها به این مسائل پاسخ داده شده است.

وی افزود: همواره از مردم خواسته‌ایم که به شایعه‌ها و ادعاهایی که خارج از چهارچوب وزارت بهداشت مطرح می‌شود، توجه نکنند و اخبار معتبر در زمینه ویروس کرونا را فقط از طریق وزارت بهداشت و رسانه‌های معتبر با منبع وزارت بهداشت دریافت کنند.

وی درباره برخی ادعاهای مطرح‌شده در زمینه درمان کرونا تصریح کرد: کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا که شامل اساتید و متخصصان پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی است، همه موارد در زمینه تاثیر بر ویروس کرونا را به صورت تخصصی بررسی می‌کنند.

لاری ادامه داد: هرگونه ادعا در زمینه تاثیر یا درمان این بیماری از طرف هر شخصی باید با معاونت‌های غذا و دارو و معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مطرح و سپس در کمیته علمی ستاد بررسی شود.

سخنگوی وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: از همه رسانه‌های کشور می‌خواهیم که در وضعیت موجود شیوع ویروس کرونا به شایعه‌ها در این زمینه دامن نزنند و آخرین اخبار معتبر علمی را از طریق وزارت بهداشت و با تایید کمیته علمی کرونا دنبال کنند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها