کد خبر: 424074
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۴ ۱۲:۲۹:۲۸
| |

اسلامی پس از حضور در کمیسیون عمران:

راه سازی برای مناطق روستایی یعنی محرومیت زدایی و این نهضت ادامه دارد

وزیر راه و شهرسازی، راه سازی برای مناطق روستایی را از مصادیق محرومیت زدایی دانست و گفت: این نهضت همچنان ادامه دارد.

راه سازی برای مناطق روستایی یعنی محرومیت زدایی و این نهضت ادامه دارد
کد خبر: 424074
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۴ ۱۲:۲۹:۲۸

اعتمادآنلاین| محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی پس از حضور در کمیسیون عمران مجلس، در جمع خبرنگاران، گفت: هدفگذاری ما تا پایان امسال، آسفالت 3500 کیلومتر دیگر از راه روستایی در کشور است.

وی با بیان اینکه در حوزه ریلی نیز بر توسعه ناوگان و زیرساخت تمرکز داریم، گفت: امیدواریم بتوانیم با جذب منابع، تا پایان دولت، حداقل دو هزار کیلومتر ریل به خطوط ریلی کشور اضافه کنیم.

اسلامی افزود: هدف ما این است که ظرفیت حمل فعلی را به 100 میلیون تن بار در خطوط راه آهن برسانیم، به همین خاطر قراردادی با صنایع معدنی و فولادی امضا کرده ایم که ارزش آن 8 هزار میلیارد تومان بوده و قرار است، ظرف سه سال از معدن سنگان به بافق خط دوم ریلی اتصال پیدا کند و ظرفیت 8 میلیون تن فعلی را به 17 میلیون تن افزایش دهد.

وی، اتصال زاهدان به چابهار را در همین راستا دانست و افزود: از اول سال 99 تا امروز توانسته ایم حجم بار از بندر به قطار را 230 درصد افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه سال گذشته 788 واگن و لوکوموتیو از صنایع داخلی تهیه و به صنعت ریلی اضافه شد که باعث رونق صنایع داخلی شده است، افزود: هدفگذاری ما برای امسال خرید دو هزار واگن و لوکوموتیو دیگر از صنایع داخلی است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها