احیای اراضی منابع‌ طبیعی دچار حریق شده، اولویت نخست سازمان جنگل‌ها

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در بخشنامه‌ای به ادارات کل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان‌ها خواستار در اولویت قرار گرفتن احیا و بازسازی اراضی منابع ‌طبیعی مناطق آسیب دیده از حریق شد.

احیای اراضی منابع‌ طبیعی دچار حریق شده، اولویت نخست سازمان جنگل‌ها
کد خبر: 424083
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۴ ۱۲:۴۷:۴۳

اعتمادآنلاین| مسعود منصور طی بخشنامه‌ای به ادارات کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان‌ها بر اولویت احیا و بازسازی اراضی که بر اثر حریق آسیب دیده‌اند تأکید و تخصیص این اراضی را به طرح‌های غیر مرتبط با احیا و توسعه منابع ‌طبیعی ممنوع اعلام کرد.

در این بخشنامه آمده است: همه ساله بخش‌هایی از پوشش گیاهی زیست‌بوم‌های طبیعی ارزشمند جنگلی و مرتعی کشور به دلیل ایجاد آتش سوزی دچار آسیب شده و پوشش اصلی خود را از دسـت می‌دهند و بعضاً ممکن است افرادی با هدف تصرف این اراضی اقداماتی سودجویانه را انجام دهند که لازم است ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری استان ها، تدابیر لازم را جهت حفاظت مطلوب از این اراضی پیش بینی کنند و در اولویت برنامه های احیا و بازسازی قرار دهند.

به گزارش مرکز اطلاع ‌رسانی سازمان جنگل‌ها، رئیس سازمان جنگل‌ها در این بخشنامه‌ تأکید کرده است: مقتضی است از تخصیص این اراضی جهت طرح‌های غیر مرتبط با احیاء و توسعه منابع طبیعی خودداری گردد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها