ضوابط منتشرشده برای برگزاری مراسم محرم، مورد تایید نیست

دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی ستاد ملی کرونا با اشاره به منتشر شدن پروتکل‌های مراسم محرم در فضای مجازی از سوی وزارت بهداشت گفت: امروز در فضای مجازی پروتکل مورد تاییدی از سوی وزارت بهداشت برای برگزاری مراسم محرم منتشر شده اما این پروتکل همانی نیست که ما تصویب کردیم و مورد تایید نیست.

ضوابط منتشرشده برای برگزاری مراسم محرم، مورد تایید نیست
کد خبر: 424136
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۴ ۱۸:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی ستاد ملی کرونا گفت: ضوابط منتشر شده از سوی وزارت بهداشت برای برگزاری مراسم محرم مورد تایید نیست و ان‌شالله دستورالعمل نهایی اعلام خواهد شد.


حسین قاسمی، دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی ستاد ملی کرونا با اشاره به منتشر شدن پروتکل‌های مراسم محرم در فضای مجازی از سوی وزارت بهداشت اظهار کرد: امروز در فضای مجازی پروتکل مورد تاییدی از سوی وزارت بهداشت برای برگزاری مراسم محرم منتشر شده اما این پروتکل همانی نیست که ما تصویب کردیم و مورد تایید نیست؛ ان‌شالله دستورالعمل نهایی اعلام خواهد شد.

او درباره بررسی دستورالعمل‌های مراسم محرم در وزارت کشور بیان کرد: پروتکل‌های مراسم محرم را وزارت بهداشت در قالب دستورالعمل و رعایت نکات بهداشتی ارائه می‌کند، اما وزارت کشور از منظر کمیته امنیتی اجتماعی کرونا، برنامه‌هایی که متولیان آن برای محرم گردآوری کرده‌اند را تحت عنوان دستورالعمل «ضوابط برگزاری مراسم سوگواری ماه محرم» برای سال 99 تهیه کرد و به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه داد، با کلیات این دستورالعمل موافقت شده و ان شالله در آینده ابلاغ می‌شود.

دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا تصریح کرد: دستورالعمل وزارت کشور برای برگزاری مراسم محرم در 3 بخش پیش‌بینی شده، محور اول اقداماتی است که باید تا قبل از محرم در حوزه‌های هماهنگی، اقناع‌سازی و اطلاع‌رسانی‌ها توسط متولیان امر صورت گیرد.

قاسمی بیان کرد: بخش دوم ضوابط برگزاری مراسم ماه محرم است که براساس نظر نهایی وزارت بهداشت نهایی شده، همچنین کارگروهی در ذیل کمیته امنیتی، اجتماعی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا با مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامی پیش‌بینی شده که برنامه اجرایی مراسم محرم را تدوین می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها