کد خبر: 424198
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۵ ۰۷:۵۲:۰۰
| |

اعلام آمادگی هلال‌احمر، وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت مجلس ایران برای کمک به لبنان

وزیر بهداشت در پیامی ضمن تسلیت جان باختن جمعی از مردم بیروت در حادثه انفجار این شهر، آمادگی ایران برای هرگونه کمک و یاری به دولت و ملت لبنان را اعلام کرد.

اعلام آمادگی هلال‌احمر، وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت مجلس ایران برای کمک به لبنان
کد خبر: 424198
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۵ ۰۷:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| در متن پیام دکتر سعید نمکی خطاب به دکتر حمد حسن وزیر بهداشت لبنان آمده است: «حادثه دلخراش انفجار بیروت که متاسفانه موجب جان باختن و مصدومیت کثیری از شهروندان عزیز لبنانی شد، موجب تالم و نگرانی فراوان است.

بسان همیشه، دولت و ملت ایران خود را در کنار کشور دوست و برادر خود، لبنان می دانند، ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی خود و همکارانم در نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران، از خداوند ارحم الراحمین برای شهدای این واقعه، رحمت واسعه الهی و برای مصدومین شفای عاجل و برای بازماندگان و مردم مقاوم لبنان، صبر و آرامش آرزو می کنم و بدینوسیله مراتب آمادگی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه کمک و یاری به دولت و ملت عزیز لبنان را به اطلاع می رسانم. »

همچنین کریم همتی مدیرعامل جمعیت هلال احمر آمادگی ضمن ابراز تأسف از حادثه رخ داده در بیروت که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر از مردم این شهر شد، گفت: دقایقی پس از این حادثه، در پیامی به رییس صلیب سرخ لبنان، آمادگی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به حادثه دیدگان لبنان را اعلام کردیم.

به گفته همتی، جمعیت هلال احمر آمادگی دارد که برای امدادرسانی به مردم حادثه دیده در بیروت اقدامات لازم را انجام دهد.

از سوی دیگر، کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی در پیامی، آمادگی خود را برای ارسال کمک‌های درمانی به لبنان اعلام کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر فاجعه انفجار مهیب و گسترده بندر بیروت که منجر به از بین رفتن بخش عظیمی از منطقه اداری شهر بیروت و از دست دادن تعدادی از شهروندان عزیز بیروت لبنان و زخمی شدن بیش از 2500 نفر از مردم لبنان شده است، دل ملت ایران، نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی را به درد آورد.

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ایران، ضمن ابراز عمیق تسلیت و همدردی با مردم شریف، حزب الله و مجلس و دولت لبنان آمادگی خود را برای ارسال کمک‌های پزشکی، تیم درمانی، بهداشتی و انسان‌دوستانه به لبنان اعلام می‌دارد.

بی شک لبنان خط مقدم جبهه مقاومت اسلامی در دنیا و خاورمیانه است و به وعده خداوند که فرموده"ان الارض یرثها عبادی الصالحون "دوباره بیروت به دست بندگان صالح خدا زیبا، خرم و آباد خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها