محمد بنا:

تا ستاد کرونا اجازه ندهد مسابقه کشتی هم برگزار نمی‌شود

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: چند وقت است مسابقه برگزار نمی‌شود حرارت کشـتی خوابیده و از این لحاظ نگرانی وجود دارد. افت و کم شدن اما دلیل نمی‌شود به هر شکل مسابقه برگزار کنیم. شما هزار جور برنامه هم بگذاری ولی تا ستاد کرونا اجازه ندهد که نمی‌توانی مسابقه برگزار کنی.

تا ستاد کرونا اجازه ندهد مسابقه کشتی هم برگزار نمی‌شود
کد خبر: 424205
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۵ ۰۸:۰۱:۱۲

اعتمادآنلاین| محمد بنا در پاسخ به این سوال که آیا از وضعیت این روزهای کلیه فرنگی‌کاران خبر دارد، اظهار داشت: وضعیت بچه‌ها که طبیعتا مشخص است، بهروز حضرتی‌پور هم با آنها در ارتباط است و کم وبیش به هر طریقی که شده پیگیر تمرینات‌شان هستیم، ولی در مجموع برای انجام فنی باید یک تاریخ مشخص برای مسابقه داشته باشیم. وقتی که تاریخی وجود ندارد و هیچ چیزی صددرصدی نیست، نمی‌شود کاری انجام داد. درست است که ما باید پیگیری کنیم، اما شما به من بگویید کدامیک از این بچه‌ها، چه آزاد و چه فرنگی، تمرین نمی‌کنند؟ همه تمرین می‌کنند. اگر بمب هم از آسمان بیاید یواشکی تمرین می‌کنند. حالا یک نفر بیشتر تمرین بدنسازی می‌کند و یک سری در باشگاه حریف می‌برند و کشتی هم می‌گیرند اما هنوز چیزی مشخص نیست.

وی در مورد کاری که کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد در خصوص برگزاری نشست با کشتی‌گیران انجام داد، ادامه داد: مثلا می‌گویم الان من 35 کشتی‌گیر را دعوت کردم که برای‌شان صحبت کنم. خب مسیری که بچه‌ها می آیند را باید در نظر گرفت. برخی از آنها وضع مالی خوبی ندارند و با اتوبوس می‌آیند و خدای ناکرده آلوده به ویروس می‌شوند. اگر تصمیمی صددرصدی شد بلافاصله ما هم در اختیار کشتی، فدراسیون و بچه‌ها هستیم.

بنا در مورد اینکه آیا فکر می‌کند مسابقات جهانی 2020 صربستان برگزار می‌شود؟، گفت: اصلا مسئله مسابقه نیست، برگزاری این رقابت‌ها برای اتحادیه جهانی جنبه انتخابات دارد و این بازی را درمی‌آورند. اگر بتوانند اجبار کنند برگزار می‌کنند اما خیلی از کشورها مثل ما که وضعیت اغلب استان‌های مان قرمز است، نمی‌شود تمرین کرد. من همان ابتدا که هنوز کرونا زیاد گسترش پیدا نکرده بود گفتم اردوی تیم ملی را در شرایط قرنطینه برگزار کنید، اما بعد دیدم که شوخی نیست و نمی‌شود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص اینکه آمریکایی که خودش مخالف برگزاری مسابقات جهانی بود، مسابقه برگزار کرده و تاریخ رقابت‌های انتخابی‌اش را اعلام کرده است، خاطرنشان کرد: ما هم می‌توانیم با همکاری فدراسیون کشتی درهر استانی دو مسابقه برگزار کنیم. با رعایت تمام پروتکل‌ها، اما آیا این به معنای راه افتادن کشتی است؟ این یک کار سمبلیک از طرف آمریکایی‌ها بوده، آنها گرفتار هزار جور مسئله هستند، تعداد کرونایی‌های‌شان به شدت زیاد شده اما مسابقه کشتی را در شرایط قرنطینه برگزار کرده‌اند. همین لیگ ما، اگر لیگ ما در سالن در بسته هم برگزار شود، فوقش دو هزار نفر می‌آیند اما اسپانسر برای آن دو هزار نفر که نمی‌آید، می‌تواند خیلی راحت با صداوسیما هماهنگ کند و پخش زنده داشته باشد و مسابقات را با رعایت پروتکل‌ها برگزار کند. خیلی کارها می‌شود کرد اما همه‌اش ترس و دلهره دارد.

وی با اشاره به حسین نوری که به تازگی از شر بیماری کرونا خلاص شده، گفت: حسین هم ناخواسته به خاطر شرایطی که برایش به وجود آوردند که می‌خواست در مسابقات شرکت کند، یا لیگ کشتی بگیرد، مجبور شد فشار بیاورد و تمرین کند و استان البرز هم وضعیتش قرمز بود، کرونا گرفت. شکر خدا که خوب شد و برگشت و تمرین می‌کند. من خیلی بابت سلامت بچه‌ها نگرانم. اگر بخواهند مسابقه بگذارند، نگرانیم. نخواهند مسابقه بگذارند هم نگرانیم که در استان‌های‌شان هستند و تمرین می‌کنند، ولی این مشکل ناخواسته برای همه دنیا به وجود آمده و تنها برای ما نیست، اما ما باید با کمترین آسیب نخبه‌های مان را درست و عالی حفظ کنیم.

بنا تاکید کرد: الان چند وقت است مسابقه برگزار نمی‌شود حرارت کشـتی خوابیده و از این لحاظ نگرانی وجود دارد. افت و کم شدن اما دلیل نمی‌شود به هر شکل مسابقه برگزار کنیم. شما هزار جور برنامه هم بگذاری ولی تا ستاد کرونا اجازه ندهد که نمی‌توانی مسابقه برگزار کنی. آیا به نظر شما در این شرایط ستاد مقابله با کرونا اجازه می‌دهد که ما کار را شروع کنیم؟ اصلا شما بگو مهر ماه می توانیم کشتی را استارت بزنیم. آمریکایی‌ها هم مهر ماه را به عنوان انتخابی‌شان در نظر گرفته‌اند، آیا اینها این تشخیص را می‌دهند که در دو ماه آینده شرایط بدتر نشود؟ یعنی همه ما تاریخ می‌دهیم اما چیزی مشخص نیست.

قهرمان سابق کشتی فرنگی ایران در خصوص اینکه با توجه به عدم اجرای چرخه انتخابی تیم ملی تا المپیک، اگر جهانی برگزار شود، چطور تیمش را انتخاب می‌کند و آیا امکان برگزاری مسابقه انتخابی هست یا براساس شرایط اردویی تیمش را انتخاب می‌کند؟ تصریح کرد: بستگی دارد به شرایط. اینکه کشتی گیران در اوزان مختلف چقدر به هم نزدیک هستند. الان وقتی اردو نداریم و شرایط بچه‌ها را نمی‌دانیم نمی توانیم در مورد چگونگی انتخاب تیم صحبت کنیم. شاید کشتی گیر مد نظر من امروز محمدعلی گرایی باشد، اما او چند روز پیش ازدواج کرد. طبیعتا او مدتی کنار است، شاید اصلا در این وضعیت پشتام و بویری تمرینات‌شان را سفت و سخت دنبال می‌کنند و بهتر باشند. اصلا نمی‌شود چیزی گفت.

بنا در مورد اینکه آیا موافق ازدواج کشتی گیران در دوره اوج شان هست، گفت: اگر هر کدام از بچه‌ها هر چه سریع تر تشکیل خانواده دهند و حرفه‌ای فکر کنند هیچ ایرادی ندارد. مهم این است که حرفه‌ای فکر کنند. آن زنی که وارد زندگی قهرمان می‌شود باید بداند زندگی او با یک آدم معمولی فرق دارد.

دارنده مدال نقره کشتی فرنگی جهان در مسابقات 1983 در مورد اینکه در صورت برگزاری مسابقات جهانی، موافق تشکیل اردوی قرنطینه در تهران است و یا یکی از شهرهایی که وضعیت سفید دارد؟ تصریح کرد: به نظر من بهترین جا اگر تمهیدات لحاظ شود، همین خانه کشتی باشد چون کامل ترین شرایط را دارد. شما یک جای کشور را بگویید که امکاناتی که اینجا داریم را داشته باشد. هیچ جا ندارد، اینجا بهترین جاست برای تشکیل اردوی تیم ملی.

محمد بنا که بعد از درگذشت محمدرضا نوایی در اینستاگرامش، قهرمان سابق جهان را با عنوان «کهنه رفیق مظلومم» خطاب کرد، دراین باره توضیح داد: محمدرضا نوایی واقعا یک قهرمان بزرگ بود. کسی که در زمان خودش، شاید امروز همه بچه‌ها دانشگاه رفته و تحصیل کرده و دکتر باشند، اما در رژیم گذشته او جزو تحصیل کرده‌های کشتی بود و واقعا من قلبا دوستش داشتم. 7-8 سالی همیشه با هم بودیم. اتفاقا همین چند روز قبل پسرش برای فوت پدر من، تسلیت فرستاد که من در جوابش نوشتم ان شاءالله خدا پدرت را برایت حفظ کند که نمی‌دانستم اینقدر با عجله این بزرگوار می‌رود. روحش شاد. واقعا آدم بااخلاق و مظلومی بود، آدمی که اگر در کار نبود، نمی‌خواست خودش را نشان دهد که از او استفاده کنند. خیلی انسان والایی بود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد اینکه برخی مربیان درمصاحبه‌های شان اعلام کرده اند که کادرفنی تیم ملی نباید در لیگ دخالتی داشته باشند، خاطرنشان کرد: غلامرضا محمدی گفت مربیان تیم ملی درگیر لیگ نشوند، اما من نه الان، نه هیچ زمانی از همان ابتدایی که لیگ شروع شد و من کار مربیگری را شروع کردم، هیچ موقع خودم را در لیگ دخیل نکردم و دوست هم نداشتم. کلا لیگ را دوست نداشتم ولی به خاطر درآمد بچه‌ها همیشه با آن موافقت کردم که برگزار شود. ولی در رابطه با اینکه دخالت کنم که این کشتی گیر را بگیر، این را نگیر، هیچ وقت دخالتی نداشتم. دوست داشتم مربیان تیم ملی اگر لیگ برگزار شد، با تیم‌ها همکاری کنند چون آنها وقتی اردوی تیم ملی تشکیل نمی‌شود هیچ حقوقی نمی‌گیرند.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود پرداخت حقوق 6 میلیون تومانی به سرمربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران خیلی ناچیز است، گفت: خدا خیرشان بدهد که همین را هم می‌دهند. من زیاد در قید وبند این مسئله نیستم البته امروز این را می‌گویم، به این معنی نیست که بگویند وضعش خوب است، بلکه وضعیت اقتصادی مردم را می‌بینم که خوب نیست.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها