کد خبر: 424261
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دور دنیا| آمار طلاق در چه کشورهایی کمتر گزارش می‌شود و دلیل آن چیست؟

آمار طلاق در دنیا روزبه‌روز در حال افزایش است. مشکلات مالی و روانی، اختلاف شدید، اعتیاد و غیره از عواملی هستند که موجب بروز طلاق بین زوج‌ها می‌شوند. گزارش‌ها نشان داده که آمار طلاق در کشورهای هند، شیلی، مکزیک و کلمبیا کمتر از سایر کشورهاست.

دور دنیا| آمار طلاق در چه کشورهایی کمتر گزارش می‌شود و دلیل آن چیست؟
کد خبر: 424261
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- تقریباً همه افراد عادی به دنبال فردی هستند که عاشقانه با او زندگی کنند؛ اما متاسفانه بسیاری از ازدواج‌ها به طلاق می‌انجامند. حدود 39 درصد از زوج‌های آمریکایی از هم جدا می‌شوند که این آمار نسبت به آمارهای پیشین بهتر است، ولی تعداد آنها هنوز هم زیاد است. نرخ طلاق در سراسر جهان طی سال‌های 1970 تا 2008 حدود 2.6 طلاق از هر هزار فرد متاهل بود که این میزان 2 برابر شده و به 5.5 طلاق در هر هزار نفر رسیده است.

اعتمادآنلاین به نقل از «world atlas» گزارش می‌دهد، مردم به دلایل زیادی از جمله اختلاف شدید، خیانت، مشکلات مالی، مصرف مواد مخدر و غیره طلاق می‌گیرند. وقتی کشورهای گوناگون را مورد بررسی قرار می‌دهیم، می‌بینیم که تعریف ازدواج‌‌های موفق در کشورهای مختلف متفاوت است. بخشی از این تفاوت به این مساله برمی‌گردد که بعضی از فرهنگ‌ها چگونه با مساله طلاق برخورد می‌کنند و آن را می‌پذیرند و اینکه آیا هر کدام از زوج‌ها می‌توانند از نظر مالی به تنهایی زندگی خود را اداره کنند.

تحقیقات نشان داده مردم آمریکا هنگامی که موقعیت شغلی خوبی دارند طلاق می‌گیرند زیرا گمان می‌کنند چشم‌انداز شغلی بهتری پیش رویشان است و احتمالاً فقط از طریق درآمدی که کسب می‌کنند می‌توانند به موفقیت دست یابند. هنوز اطلاعات موثقی درباره اینکه آیا در کشورهای دیگر نیز مردم چنین ذهنیتی دارند یا خیر به دست نیامده است. در ادامه نام کشورهایی که کمترین تعداد طلاق را گزارش کرده‌اند آمده است:

1- هند (یک درصد)

هند

افرادی که در هند زندگی می‌کنند می‌توانند با افتخار بگویند که کمترین میزان طلاق را در میان کشورهای جهان دارند؛ اما آیا تمام این ازدواج‌ها موفقیت‌آمیز بوده‌ است؟ دودوت پاتانیک (Devdutt Pattanaik) می‌نویسد: «در هند همه یا متاهل‌اند یا در مسیر ازدواج هستند. مرد مجرد باعث کنجکاوی مردم و زنی که ازدواج نکرده باعث دلسوزی آنهاست.»

پاتانیک توضیح می‌دهد که اکثر قریب به اتفاق ازدواج‌های مردم هند از پیش تعیین شده است و مردم هم این مساله را پذیرفته‌اند. محققان در تحقیق IPSOS که سال 2013 انجام شد دریافتند که حدود 74 درصد از هندویان جوان ترجیح می‌دهند ازدواجی از پیش تعیین شده داشته باشند، اما سایر آنها زندگی عاشقانه را این‌طور سنتی قبول ندارند. مردم هند چند همسر دارند و تمام کارهای معمول زندگی را در کنار همسر یا همسران‌شان انجام می‌دهند. آنها فقط طلاق نمی‌گیرند. پاتانیک می‌گوید که مفهوم طلاق در سیستم حقوقی هند به شدت با اعتقادات مردم این کشور ارتباط دارد و از همین رو از طرق قانونی برای طلاق اقدام نمی‌کنند.

2- شیلی (سه درصد)

ازدواج

جای تعجب است که نرخ طلاق در میان مردم شیلی بسیار کم است، چون زندگی در شیلی با زندگی در هند کاملاً تفاوت دارد. اهالی شیلی قوانینی برای ازدواج دارند که در قانون اساسی کشور نیز آمده است. در این سند آمده که خانواده شالوده اساسی جامعه است. قانون ازدواج در سال 2004 در شیلی به تصویب رسید و برای اولین بار قوانین مربوط به طلاق طی همین سال در قانون این کشور گنجانده شد. شاید یکی از دلایلی که میزان طلاق در شیلی بسیار پایین گزارش شده همین باشد. البته آمار طلاق نسبت به گذشته بیشتر شده است.

3- کلمبیا (9 درصد)

کلمبیا

ممکن است آمار طلاق در کلمبیا کم باشد، اما میزان خیانت در این کشور بسیار بالاست. مردم کلمبیا کاتولیک هستند و به همین دلیل است که به طور رسمی طلاق نمی‌گیرند و تنها جدا از هم زندگی می‌کنند. 66 درصد از مردم کلمبیا اعتراف کرده‌اند که در طول زندگی خود حداقل یک بار به شریک خود خیانت کرده‌اند. طبیعتاً این طور زندگی کیفیت لازم را ندارد و زوج‌ها تنها به طور رسمی از هم طلاق نگرفته‌اند.

4- مکزیک (15 درصد)

مکزیک

شمار افراد کاتولیک در مکزیک نیز بسیار زیاد است، به همین خاطر میزان طلاق رسمی کمتر از سایر کشورها گزارش می‌شود. زوج‌ها از هم جدا زندگی می‌کنند، اما طلاق نمی‌گیرند. با وجود این، تعداد افرادی که طلاق می‌گیرند روزبه‌روز در حال افزایش است. آمار رسمی طلاق از سال 2001 تا 2017 از 57 هزار و 370 طلاق به 147 هزار و 581 رسیده است که این میزان نشان می‌دهد نرخ طلاق 2برابر شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که تقریباً 60 درصد زوج‌های 15 تا 29 ساله در سال 2008 از یکدیگر جدا شده‌اند. این آمار تا سال 2018 به 42.8 درصد کاهش پیدا کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها