فرمانده فرماندهی استراتژیک آمریکا :

کره‌شمالی به پیگیری غیرقانونی تسلیحات اتمی خود ادامه می‌دهد

فرمانده فرماندهی استراتژیک آمریکا تاکید کرد، کره‌شمالی به ساخت و توسعه سیستم‌های موشکی و تسلیحات اتمی ادامه می‌دهد و همچنان تهدیدی برای منطقه و آمریکا محسوب می‌شود.

کره‌شمالی به پیگیری غیرقانونی تسلیحات اتمی خود ادامه می‌دهد
کد خبر: 424269
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۵ ۱۰:۰۴:۴۸

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری یونهاپ، آدمیرال چارلز ریچارد، فرمانده فرماندهی استراتژیک آمریکا این اظهارات را در جریان سمپوزیوم مجازی "دفاع موشکی و فضایی" مطرح کرد و در آن به تهدیدات نظامی از سوی چین و روسیه نیز اشاره کرد.

وی گفت: کره‌شمالی به پیگیری و دنبال کردن غیرقانونی تسلیحات اتمی خود ادامه می‌دهد و در حال توسعه سیستم‌های موشکی خود است. این ظرفیت‌ها نیروها و متحدانمان در منطقه را تهدید می‌کنند. آزمایشات موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای آنها در سال‌های اخیر حتی می‌تواند تهدیدی برای سرزمین آمریکا باشد.

ریچاردسون در این اظهارات به آزمایشات موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای کره‌شمالی در سال 2017 میلادی اشاره داشت. از آن زمان تاکنون دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی سه بار بایکدیگر دیدار کرده و تلاش کردند تا به توافقی درخصوص خلع تسلیحات اتمی کره‌شمالی در ازای دریافت امتیازهایی از آمریکا دست یابند.

اما این تلاش از زمان دومین نشست این رهبران در ویتنام در فوریه سال 2019 میلادی به حالت تعلیق درآمد؛ نشستی که به خاطر اختلافات نسبت به اندازه و ابعاد خلع تسلیحات اتمی کره‌شمالی و رفع تحریم‌ها از سوی آمریکا به طور خیلی ناگهانی پایان یافت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها