پورابراهیمی در صحن علنی مجلس:

طرح مالیات بر خانه‌های خالی نباید برای زندگی مردم مشکل ایجاد کرد

رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: نباید طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی برای زندگی مردم مشکلی ایجاد کند، چرا که هدف ما جلوگیری از احتکار مسکن است.

طرح مالیات بر خانه‌های خالی نباید برای زندگی مردم مشکل ایجاد کرد
کد خبر: 424301
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۵ ۱۱:۱۳:۳۰

اعتمادآنلاین| محمد‌رضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه علنی امروز پارلمان و در جریان بررسی طرح دو فوریتی مالیات بر خانه‌های خالی گفت: ما هدفمان از مطرح کردن چنین طرحی این نیست که بخواهیم مردم را تحت فشار قرار داده و برای آنها ایجاد مشکل کنیم، چرا که مثلاً دانشجویان ممکن است بخواهند از یک خانه به غیر از شهر اصلی‌شان استفاده کنند و نباید دچار مشکل شوند.

وی افزود: هدف اصلی ما جلوگیری از احتکار در عرضه مسکن و مدیریت بازار آن است، چرا که بخش عمده‌ای از 2 میلیون و 500 هزار تا 2 میلیون و 700 هزار خانه احتکار شده در صورت تحقق چنین طرحی به بازار وارد می‌شود.


پورابراهیمی گفت: در کشور قانونی به عنوان مشاغل خانوادگی وجود دارد و ممکن است چند نفر که در یک کارگاه کار می‌کنند، در یک خانه مسکونی مستقر شده باشند، لذا چنین افرادی مشمول مالیات خانه‌های خالی نمی‌شوند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: ما نمی‌خواهیم برای کسب و کار‌ها مشکلی ایجاد شود، اما قطعاً برای افرادی که اطلاعات خود را در سامانه تعریف شده وارد نکنند جرایمی در نظر گرفته و مالیات بر مسکن آن‌ها اعمال می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها