کد خبر: 424322
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۵ ۱۲:۰۴:۵۵
| |

مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت:

قصد نداریم فولاد را از بورس کالا خارج کنیم

حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: سازوکار بورس برای قانون ماده 96 برنامه سوم توسعه است. امروز نزدیک 15 تا 20 سال است که فولاد در بورس عرضه می‌شود و دولت قصد خروج فولاد از بورس کالا را ندارد.

قصد نداریم فولاد را از بورس کالا خارج کنیم
کد خبر: 424322
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۵ ۱۲:۰۴:۵۵

اعتمادآنلاین| حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: مهمترین برنامه ما برای وزارت صمت بحث تقویت بخش تولید داخل و توسعه صادرات و افزایش همه ابعاد تولید چه در بحث کمی و کیفی است و بیشتر از آن، اتکا به توان تولید داخل است. در حوزه معیشت مردم بحث کالاهای اساسی و حفظ معیشت مردم و توجه به سفره مردم است.

وی افزود: ما در حال مبارزه و در یک جنگ تمام عیار اقتصادی با چاشنی غلظ رسانه‌ای هستیم و در این راستا نقش رسانه خیلی مهم است. وقتی باور به یک جنگ اقتصادی داشته باشیم باید از همه داشته ها و ابزارهایمان برای مقابله با دشمن استفاده کنیم و اجازه نخواهیم داد نقشه های دشمن اجرا شود و همه حربه‌هایش را خنثی می‌کنیم.

وی افزود: از مهمترین برنامه های ما تحقق اهداف جهش تولید و اتکا به توان تولید داخل و قطع وابستگی هایی که بخش های مختلف صنعت به خارج و بحث ارز دارند. محور دوم تکمیل و اتمام پروژه های نیمه تمام است. 200 طرح صنعتی معدنی انتخاب کردیم با سرمایه گذاری با حجم 170 هزار میلیارد تومان. محور سوم بحث توسعه صادرات و کنترل واردات است، ما مصمم هستیم نسبت به کنترل واردات و محدودیت آن فقط به اقلام اساسی اقدام کنیم. جلوی حدود 2500 ردیف تعرفه کالاهای وارداتی را بستیم و این به آن معنناست که جلوی کالاهای غیر ضرور را می‌بندیم. محور چهارم مدیریت و کنترل بازار است. در بخش جهش تولید از چند مسیر آن را محقق می‌کنیم، استفاده از ظرفیت های خالی کارخانجات، احیا و راه اندازی طرح های نیمه تمام و دستیابی به فناوری نوین است.

سرپرست وزارت صمت در پاسخ به سوالی در خصوص بورس کالا گفت: سازوکار بورس برای قانون ماده 96 برنامه سوم توسعه است. امروز نزدیک 15 تا 20 سال است که فولاد در بورس عرضه می‌شود و دولت قصد خروج فولاد از بورس کالا را ندارد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها