کد خبر: 424324
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۵ ۱۲:۰۷:۰۰
| |

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

سوال از رئیس‌جمهور از دستور کار مجلس خارج نشده است

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه تعداد زیادی از امضاکنندگان طرح سؤال از رئیس‌جمهور، اعضای هیأت رئیسه مجلس هستند، گفت: همانگونه که شما هم اشاره کردید، وقتی کشور در وضعیت خاصی وجود دارد باید ملاحظات جدی صورت گرفت. به هر حال این مسیر ملاحظات و تمهیداتی دارد که هیأت رئیسه به دنبال تمهید آن مقدمات است.

سوال از رئیس‌جمهور از دستور کار مجلس خارج نشده است
کد خبر: 424324
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۵ ۱۲:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس با استناد به ماده 21، 22 و 210 آیین نامه داخلی مجلس و اصل 88 قانون اساسی اظهار کرد: آقای رئیس! توضیحی که شما درباره تذکر آقای خضریان دادید را گوش می‌دادم که اگر قانع شدم دیگر تذکر ندهم، اما جوابی که شما دادید قانع‌کننده نبود.

وی افزود: 200 نفر از نمایندگان مجلس سؤل از رئیس‌جمهور داشته‌اند و براساس اصل 88 قانون اساسی باید هر چه زودتر این اقدام انجام شود و بیش از یک ماه فاصله نیفتد. اکنون زمان از یک ماه گذشته است و شما هنوز این موضوع را به کمیسیون‌ها ارجاع نداده‌اید.

وی با استناد به ماده 210 آئین نامه داخلی مجلس گفت: بر اصل 88 قانون اساسی باید سؤال یا سؤالات روشن به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع داده شود. ما اکنون نمی‌دانیم چه مصلحتی بزرگتر از این است که وقتی مردم در مشکلات عدیده اقتصادی، نوسانات بی‌رویه ارز دست و پنجه نرم می‌کنند آیا رئیس دولت و رئیس‌جمهور نباید بعد از سه ماه در مجلس حاضر شود و به این سؤالات به صورت منطقی پاسخ بدهند؟

میرتاج‌الدینی گفت: ما سخنان مقام معظم رهبری را که در ویدئوکنفرانس که به صورت مستقیم تصریح فرمودند را فراموش نکرده‌ایم، ایشان گفتند البته من نقش نظارتی مجلس را خیلی مهم می‌دانم و واقعاً نقش نظارتی مجلس یک مسئله اساسی و حیاتی است و نباید به این نقش حیاتی بی‌توجهی شود،اما معتقدم این نقش بامتانت، خردمندانه و بدون حاشیه ایفا کنیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت: ما این سؤال را با متانت و بدون حاشیه در مجلس طرح کردیم، بنابراین از هیأت رئیسه درخواست درایم که این موضوع در هیأت رئیسه طرح و بلافاصله به کمیسیون‌ها ارجاع داده شود تا نمایندگان رئیس‌جمهور به این سؤالات پاسخ دهند و این روند دو تا سه هفته طول خواهد کشید.

وی به رئیس‌جمهور پیشنهاد کرد که وقتی برای پاسخ به سؤالاتقاضی‌زاده هاشمی: این موضوع از دستور خارج نشده است نمایندگان به مجلس می‌آید به همراه معاون اول یعنی جهانگیری وارد مجلس شود، همان معاون اولی که می‌گفت فراموش نکرده‌اید که شب می‌خوابیدم و روز قیمت ارز مدام بالا می‌رفت یا قیمت کالاها، جهانگیری الان باید بیاید و پاسخ بدهد که چرا در دوره خودشان وضعیت اینگونه شده است؟

براساس این گزارش، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر میرتاج‌الدینی گفت: اصل سؤال از رئیس‌جمهور و الزام پاسخگویی مدیران اجرایی به وضعیت کشور یک امر ضروری است و حتما هیأت رئیسه از آن استقبال می‌کند و نمایندگان و اعضای هیأت رئیسه نیز در اعمال آن انگیزه دارند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از امضاکنندگان طرح سؤال از رئیس‌جمهور، اعضای هیأت رئیسه مجلس هستند، تصریح کرد: همانگونه که شما هم اشاره کردید، وقتی کشور در وضعیت خاصی وجود دارد باید ملاحظات جدی صورت گرفت. به هر حال این مسیر ملاحظات و تمهیداتی دارد که هیأت رئیسه به دنبال تمهید آن مقدمات است به هر حال باید فراکسیون اکثریت و کمیسیون مربوطه همراهی کنند شاید باید متون و مستندات هم کامل‌تر شود. اینگونه نیست که هیأت رئیسه این موضوع را از دستور خارج کرده باشد. بله من با شما موافقم که نص ماده 210 رعایت نشده و ان‌شاءالله حتما با کمک همه نمایندگان در مسیر درست قرار می‌گیرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها