کد خبر: 424380
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۵ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

مجتبی ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی:

حمله پهپادی یا موشکی هنوز اثبات نشده است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، به تشریح جزئیات بروز حادثه انفجار در انبار بیروت پرداخت و گفت: اینکه گفته می‌شود حمله پهپادی یا موشکی اتفاق افتاده هنوز اثبات نشده در بررسی‌ها اگر چنین چیزی محتمل شود قطعاً نتیجه مشخص خواهد شد.

حمله پهپادی یا موشکی هنوز اثبات نشده است
کد خبر: 424380
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۵ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مجتبی ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، به تشریح جزئیات بروز حادثه انفجار در انبار بیروت پرداخت و گفت: انبار تسلیحاتی مصادره شده از داعش آتش گرفت. مجتبی ذوالنور با اشاره به انفجار شب گذشته در بیروت، گفت: حادثه‌ای که در بیروت اتفاق افتاد بسیار تلخ و تکان‌دهنده بوده است.

وی با اشاره به نحوه بروز حادثه افزود: متاسفانه حجم حادثه بسیار عظیم بوده و شروع آن از یک سالنی که اقلام محترقه غیرمجاز مانند مواد منفجره از جمله ترقه در آن نگهداری شده بوده است.

رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه در سالن مذکور اقلام محترقه دپو شده بود، تصریح کرد: وقتی افراد ذیربط و آتش‌نشان‌ها مشغول خاموش کردن آن مکان بوده‌اند به یک‌باره انبار تسلیحاتی که از داعش مصادره شده به آتش کشیده می شود و بعد از آن آتش قابل مهار نبوده و به انبار نیترات آمونیوم منتقل می شود.

وی ادامه داد: در انبار نیترات آمونیوم نیز حجم مواد آتش‌زا سنگین بوده و وقتی آتش به آنجا سرایت می‌کند این انفجار رخ می‌دهد.

ذوالنور با بیان اینکه شعاع انفجار بسیار زیاد بوده و تاکنون نزدیک به 100 نفر کشته شناسایی و نزدیک به 4 هزار نفر مجروح شده‌اند، تصریح کرد: احتمالا میزان تلفات بیش از این خواهد بود و مسئولان ذی‌ربط به دنبال مدیریت موضوع هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: ما به مردم و دولت لبنان از موضع کمیسیون امنیت ملی مجلس تسلیت گفته و اظهار همدردی داریم و همچنین امیدواریم به سرعت مقصر یا مقصران شناسایی شده و برخورد لازم صورت بگیرد.

ذوالنور ادامه داد: اینکه گفته می‌شود حمله پهپادی یا موشکی اتفاق افتاده هنوز اثبات نشده در بررسی‌ها اگر چنین چیزی محتمل شود قطعاً نتیجه مشخص خواهد شد.

وی تاکید کرد: آنچه تاکنون معلوم شده بروز یک حادثه و در پی آن آتش‌سوزی‎ها رخ داده است از این رو امیدواریم خدا قربانیان را قرین رحمت کرده و به بازماندگان صبر بدهد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها