کد خبر: 424393
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۵ ۱۵:۱۵:۴۹
| |

دوچرخه‌ سواری ایران زیر تیغ اتحادیه بین‌المللی

محدودیت های اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری برای مسابقه ای جهانی جاده در  شهریور ماه ،صدای ایرانی ها را درآورد. چرا که با این محدویت ها از حالا باید محمد گنج خانلو ، امیرحسین جمشیدیان و سمیه یزدانی سه گزینه ایرانی را غایب این رقابتها دانست.

دوچرخه‌ سواری ایران زیر تیغ اتحادیه بین‌المللی
کد خبر: 424393
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۵ ۱۵:۱۵:۴۹

اعتمادآنلاین| هرچند کرونا همه رقابتهای دنیا را تعطیل کرده اما ظاهرا اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری ، نمی خواهد فرصت رکابزنی در سوئیس را از دوچرخه سواران جهان بگیرد. قرار است مسابقه جهانی جاده برگزار شود اما با محدودیت، تعداد تیم ها ، یعنی تنها تیم های کشورهایی در وضعیت سفید اجازه حضور دارند و از همه مهمتر هر تیم باید یک طبقه از هتل اسکان را اجاره کند. این قوانین جدید دست ایرانی ها را برای رکابزنی بعداز مدتها کاملا بسته است.

محمود پراش سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری که اصلا امیدی به حضور تیم با این شرایط ندارد:«ما درخواست دعوتنامه از سوییس کرده ایم اما گفته اند تنها کشور های سفید اجازه حضور در این مسابقات را دارند ،اما اسم تیم ما در لیست کشورهای با ریسک بالا قرار ندارد.این لیست را وزارتخانه سوییس منتشر کرده است و ما در حال تلاش هستیم تا ببینیم مجوز حضور به ما می دهند یا نه اما امیدی به حضور در این مسابقات را نداریم.»

او شرایط برگزاری مسابقات در سوییس را عجیب می داند:« طبق قانونی عجیب هر کشور حاضر در مسابقه باید یک طبقه از هتل را اجاره کند و هزینه همه اتاق ها را بدهد. در حالی که تیم ما نهایت 5 نفره است ،من همراه یکی از اعضای کادر فنی و سه رکابزن قرار بود به سوئیس برویم ، مگر می شود برای 5 نفر یک طبقه را گرفت؟ ما به خاطر کمبود بودجه به جای سه رکابزن زن ، یک رکابزن داریم. با اینکه بچه ها در حال تمرین هستند اما با این شرایط بعدی است بتوانیم شرکت کنیم.»

علیرضا احمدی مدیر تیم های ملی قوانین وضع شده توسط میزبان را غیر منطقی می داند:«ما طبق برآوردی که داشتیم اگر کل طبقه یک هتل را اجاره کنیم 2 میلیارد تومن باید هزینه کنیم و با این شرایط نمی شود به اعزام رکاب زنان فکر کرد.ما اسپانسر داریم اما آن ها تا حدی می توانند از پس هزینه ها برآیند نه این مبلغ.کل بودجه سالانه فدراسیون 900 میلیون تومان است چرا باید برای یک مسابقه 2 میلیارد تومان خرج کنیم؟

این قانونی که سوئیس گذاشته خیلی غیرمنطقی است و جای شکایت به فدراسیون جهانی هم ندارد،چرا که در شرایط کرونا هر کشوری سیاست های خاص خودش را دارد، میزبانی با سوییس است و دراین مورد کشور برگزار کننده تصمیم می گیرد.»

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها