تولید خرما به یک‌ میلیون و 200 هزار تن می رسد

رئیس انجمن خرما گفت: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی پیش بینی می شود که تولید خرما به یک میلیون و 200 هزار تن برسد.

تولید خرما به یک‌ میلیون و 200 هزار تن می رسد
کد خبر: 424406
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۵ ۱۵:۵۱:۱۱

اعتمادآنلاین| محسن رشید فرخی رئیس انجمن خرما از آغاز برداشت خرما خبر داد و گفت: برداشت خرما در شهریور به اوج خود می رسد.

او افزود: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی پیش بینی می شود که امسال تولید خرما به یک‌ میلیون و 200 هزار تن برسد.

رشید فرخی ادامه داد: با وجود شرایط مساعد عرضه، پیش بینی می شود که تا پایان فصل برداشت اتفاق غیر منتظره ای در بازار خرما رخ ندهد.

رئیس انجمن خرما با اشاره به اینکه امکان انتقال ویروس کرونا از محصول به مصرف کننده وجود ندارد، بیان کرد: بنابر اعلام سازمان فائو امکان انتقال ویروس از این طریق وجود ندارد، اما این موضوع دلیل نمی شود که رعایت نکات بهداشتی در فصل برداشت صورت نگیرد، بدین منظور برای کشاورزان دستورالعمل و شیوه نامه ای را صادر کرده ایم.

او از کاهش صادرات خرما خبر داد و گفت: با گسترش ویروس کرونا، صادرات تمامی محصولات غذایی از جمله خرما کاهش یافته است، از این رو انتظار می رود مسئولان به فکر ممنوعیت صادرات خرما نباشند.

صادرات خرما رمقی ندارد


این مقام مسئول با اشاره به اینکه مسائل تحریم دست و پای صادرات را بسته است، بیان کرد: با وجود مشکلات پیش روی صادرکنندگان و شرایط سخت ورود به بازارهای جهانی انتظار می رود که دولت تا حد امکان از صادرکنندگان حمایت کنند.

او در پایان درباره آخرین وضعیت بازار خرما تصریح کرد: با توجه به آنکه عمده برداشت خرما از شهریور آغاز می شود و قیمت فعلی خرما مربوط به سال گذشته است، انتظار می رود که نرخی معقول متناسب با هزینه های تولید اعلام شود تا امکان رقابت در بازارهای جهانی فراهم شود‌.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها