کاهش نیم میلیونی جمعیت ژاپن

گزارش های وزارت امور داخلی ژاپن حاکی است جمعیت این کشور برای یازدهمین سال پیاپی کاهش یافته است در حالی که میزان این کاهش برای ششمین سال پی در پی بیسابقه بوده است.

کاهش نیم میلیونی جمعیت ژاپن
کد خبر: 424537
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ ۱۲:۳۵:۳۵

اعتمادآنلاین| وزارت امور داخلی ژاپن روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد تا اول ژانویه سال میلادی جاری، بیش از 124 میلیون و 270 هزار ژاپنی در داخل کشور زندگی می کردند این تعداد حدود 500 هزار نفر کمتر از سال پیش از آن بود و بیشترین افت از سال 1968 را داشت یعنی زمانی که ثبت این ارقام آغاز شد.

جمعیت ژاپن در سال 2009 به بیشترین تعداد خود رسید.

شمار متولدین در سال گذشته میلادی حدود 866 هزار و 900 نفر بود که از زمان ثبت این آمار، کمترین تعداد بود در حالی که شمار متوفیان تعداد بی سابقه یک میلیون و 370 هزار نفر بود.

افت طبیعی جمعیت در ژاپن که از کم کردن رقم متولدین از متوفی ها به دست می آید برای دوازدهمین سال پیاپی افزایش داشته است.

دولت ژاپن پس از ناکامی در رابطه با افزایش جمعیت این کشور، در سال 2015 دست به ابتکاری جدید زد و بودجه ای را به برگزاری مراسم ویژه همسریابی در کشورهای مختلف برای اتباع خود اختصاص داده بود تا کشور را از مشکلی که به آن دچار شده نجات دهد.

در این طرح که به «طرح تشویقی شینزو آبه» نخست وزیر این کشور مشهور بود، مبلغ سه میلیون ین (29 هزار و 527 دلار) از بودجه کشور به هر زوج به عنوان برنامه های تشویقی افزایش جمعیت اختصاص یافت هدف این برنامه، معکوس ساختن نرخ منفی افزایش جمعیت ژاپن اعلام شد که به سرعت در حال افزایش است.

حمایت از ازدواج، کانون خانواده و تشویق زوج های جوان به فرزندآوری یکی از مهمترین راهبردهای رهبران ژاپن برای افزایش نرخ زاد و ولد در این کشور است مقام های ژاپنی پیش بینی کرده اند اگر روند فعلی زاد و ولد همچنان ادامه یابد ژاپن حدود یک سوم از جمعیت خود را در 50 سال آینده از دست خواهد داد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها