سرپرست وزارت صنعت:

هیچ مواد اولیه و ماشین‌آلاتی نباید در گمرکات ما بماند

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هیچ مواد اولیه و ماشین‌آلاتی نباید در گمرکات ما بماند و واحدهای تولیدی به دلیل نداشتن مواد اولیه و ماشین‌آلات کند یا متوقف شوند.

هیچ مواد اولیه و ماشین‌آلاتی نباید در گمرکات ما بماند
کد خبر: 424570
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ ۱۵:۲۹:۴۱

اعتمادآنلاین| حسین مدرس خیابانی امروز، 16 مردادماه، در حاشیه سفر به خراسان رضوی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه امروز چند واحد صنعتی شامل طرح‌های توسعه و ایجادی به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: طرح تولید انواع سیم و کابل مسی و آلومینیومی به بهره‌برداری رسید. این واحد صنعتی که در حال کامل کردن زنجیره تولید خود بوده، در نظر دارد گرانول و مفتول و کاتد مس را تولید کرده و با سرمایه‌گذاری بسیار خوبی که داشته، بیش از 250 نفر مشغول به کار شدند.

وی افزود: در سال جهش تولید واحدهای تولیدی، هم افزایش ارقام تولید را دارند، هم در کنار افزایش تولید خود در حال ایجاد طرح‌های توسعه هستند چنان‌که طرح‌های جدید در شهرک‌های صنعتی و خارج از آن، در کشور در حال کلید خوردن است و فرصت تحریم به نحو احسن در واحدهای تولیدی استفاده شد.

مدرس خیابانی بیان کرد: در شهرک صنعتی خیام نیشابور بسیاری از واحدهای تولیدی نیمه‌تعطیل و غیر فعال راه‌اندازی شده است. سیاست وزارت صنعت ممنوعیت واردات است و از واردات کالاهایی که در تولید داخل توانش را داریم، جلوگیری می‌کند. با حمایت‌هایی که در حوزه تامین مواد اولیه و تخصیص ارز کارخانجات انجام می‌شود، می‌توانیم ارقام جهش تولید را در سال محقق کنیم.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: واحد تولید قطعات خودرویی در نیشابور که قطعات جدید با بالاترین تکنولوژی و فناوری را تولید می‌کند و ماشین‌آلات مدرنی که در مرز دانش حرکت می‌کنند را نصب و 150 نفر را مشغول به کار کرده است.

تولید امروز با سرعت به حرکت خود ادامه می‌دهد

وی با بیان اینکه تولید امروز با سرعت به حرکت خود ادامه می‌دهد، عنوان کرد: تولید کشور بدون توجه به تحریم‌های آمریکا، در مدار شتابی قرار گرفته و تصور این است که بتوانیم فراتر از حد انتظار، واحدهای صنعتی را فعال‌تر از قبل ببینیم. استان خراسان رضوی، شهرستان نیشابور و شهرک‌‎های صنعتی، قطب‌های مهمی برای تحقق جهش تولید هستند. باید در این زمینه کمک کنیم و وزارت صمت با همکاری همه دستگاه‌ها این کار را انجام دهد.

مدرس خیابانی گفت: بسیاری از مسائل در زمینه تخصیص ارز و تامین مواد اولیه است و نقدهایی به روش‌های عرضه مواد اولیه در بورس کالا وجود داشته که سازوکار جدیدی در بورس در حال تدوین است تا دیگر قیمت عرضه مواد اولیه خود را بالاتر از قیمت جهانی نداشته باشیم، بنابراین باید واحدهای تولیدی را به صورت ویژه ببینیم.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: پیشنهادی امروز مطرح شد که مواد اولیه تولیدکنندگان شناسنامه‌دار، معتبر و بزرگ و برخی تولیدکنندگان عضو صادرکنندگان برتر را در قالب یک خط ویژه تخصیص دهیم، بازگشت مالیات ارزش افزوده آن‌ها سرعت پیدا کند و ترخیص کالاها از گمرکات سهولت یابد.

هیچ ماده اولیه و ماشین‌آلاتی نباید در گمرک معطل بماند

وی خاطرنشان کرد: با دستور ریاست‌جهوری در ستاد اقتصادی نباید هیچ مواد اولیه و ماشین‌آلاتی در گمرکات ما بماند و واحدهای تولیدی به دلیل نداشتن مواد اولیه و ماشین‌آلات کند یا متوقف شوند. کسانی که مواد اولیه و ماشین‌آلات آنها در گمرکات کشور است، به وزرات صمت مراجعه کنند که در قالب فهرست‌هایی اولویت‌بندی و به بانک مرکزی و گمرک جمهوری اسلامی ارسال می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها