کد خبر: 424575
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ ۱۵:۳۹:۰۰
| |

کنکور کرونایی و حواشی استرس زای داوطلبان

پس از ماه‌ها انتظار کشیدن‌ و تحمل استرس و اضطراب ناشی از تعویق‌های چندباره کنکور، بلاخره ماراتن کنکور ارشد 99 نیز در شرایط کرونایی حاکم آغاز شد.

کنکور کرونایی و حواشی استرس زای داوطلبان
کد خبر: 424575
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ ۱۵:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| این آزمون در 3 روز متوالی میزبان داوطلبانی خواهد بود که پس از گذشت چندین ماه انتظار، حال برای قبولی در کنکور کارشناسی ارشد با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند.

کنکور با همه استرس و اضطرابی که هر ساله با خود به همراه دارد اما امسال قصه متفاوتی شد برای کسانی که در شرایط کرونایی امسال داوطلب شده بودند تا آینده خود را با شرکت در این کنکور سرنوشت ساز رقم بزنند.

دومین ماراتن کنکور سراسری سال 99 نیز پس از طی کردن کش و قوس‌های فراوانی که به دنبال داشت صبح امروز 16 مرداد با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی کلید خورد.

قرار بود کنکور کارشناسی ارشد امسال در اواخر فروردین ماه برگزار شود که در اتفاقی نادر و غیرقابل پیش‌بینی و به دلیل شیوع بیماری کرونا، برگزاری این آزمون به اوایل مرداد ماه موکول شد که آن هم به دلیل تشدید دوباره شیوع کرونا باز هم به تعویق افتاد تا اینکه سرانجام پروسه برگزاری کنکور کارشناسی ارشد در 16 مرداد ماه کلید خورد.

به منظور جلوگیری از تجمع داوطلبان در ورودی حوزه‌های انتخابی، درب ورودی حوزه‌ها از ساعت شش صبح به روی داوطلبانی که با هزار ترس و استرس وارد حوزه‌ها شدند گشوده شد.

حال و هوای کنکور امسال با همه سال‌های قبل متفاوت بود، می‌توانستی ترس و استرس را از چهره‌های پنهان شده در زیر ماسک و شیلدها تشخیص داد.

یکی از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد 99 گفت: کل این چند ماهی که کنکور به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد در نهایت ترس و اضطراب سپری شد.

ادامه می‌دهد: باوجود اینکه خانواده‌ام مشوقی بودند برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد اما به دلیل شیوع کرونا و ترس از ابتلا در سر جلسه کنکور با حضورم در جلسه کنکور کاملا مخالف بودند و به سختی توانستم متقاعدشان کنم که نگران نباشند و اجاه بدهند در جلسه کنکور حاضر شوم.

می‌گوید: اولین باری نیست که کنکور می‌دهم اما امسال با وجود اینکه همه موارد بهداشتی را رعایت کرده‌ام اما ترس از ابتلا به این ویروس لعنتی یک دم از ذهنم خارج نمی‌شود خدا کند که این ترس بر تمرکزم موقع پاسخگویی به سوالات غلبه نکند.

یکی دیگر از داوطلبان حاضر در جلسه می‌گوید: بعد از چند ماه در خانه ماندن اولین باری است که در محیط بیرون قرار می‌گیرم و اصلا کنکور برایم معنی ندارد و خدا خدا میکنم که به کرونا مبتلا نشوم.

یکی دیگر از داوطلبان حاضر در جلسه که از ابتدای شروع امتحان تا انتها ماسک خود را برداشته بود می‌گوید: قبل از کنکور به کرونا مبتلا شده‌ام و دل خوش به اینکه بدنم دیگر در مقابل ویروس مقاوم است بی‌خیال ماسک شده‌ام زیرا تحملش واقعا برایم سخت است و همین عدم استفاده از ماسک نیز یکی از دلایل ابتلایم به این ویروس بود.

این آزمون در سه روز 16، 17 و 18 مردادماه و سه نوبت برگزار خواهد شد که در آزمون صبح امروز 321 هزار و 504 نفر حضور داشتند و در آزمون روز 17 مردادماه 283 هزار و 414 و آزمون روز 18 مردادماه 89 هزار و 499نفر باهم به رقابت خواهند پرداخت.

در آزمون کارشناسی ارشد 85 داوطلب کرونایی حضور دارد که برای این افراد محل های جداگانه‌ای در نظر گرفته شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها