گزینه‌ای بهتر از برجام نداریم و نخواهیم داشت! / ترامپ به دیپلماسی ایران حسادت داشت

نماینده مردم رشت در مجلس دهم می‌گوید: دولت آقای روحانی یک بدشانسی آورد و آن هم بر سر کار آمدن ترامپ بود. تیم دیپلماسی ایران در برجام نسبت به تیم دیپلماسی اوباما بسیار موفق‌تر عمل کرد و توانست کارهایی بکند که تیم دیپلماسی ترامپ متوجه آن شد.

گزینه‌ای بهتر از برجام نداریم و نخواهیم داشت! / ترامپ به دیپلماسی ایران حسادت داشت
کد خبر: 424587
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ ۱۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی»، نماینده مجلس دهم، درباره تاثیر برجام بر سیاست داخلی و خارجی کشور به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: هر چیزی را باید در زمان خودش قضاوت کرد. در آن زمان برای شکستن اجماع ایران‌هراسی و از طرفی متحد کردن برخی از کشورها به نفع ایران و اتمام حجت نهایی برای اینکه ایران صلح‌ دوست است، برجام بهترین گزینه و انتخاب بود.

او درباره منتقدین برجام اظهار کرد: همه کسانی‌که بر سر برجام می‌زنند بگویند، در برابر فشار اتحادیه اروپا، شورای امنیت، بند هفت و تحریم‌ها چه گزینه بهتری داشتند؟ هیچکس گزینه‌ای بهتر از برجام رو نمی‌کند. وقتی می‌پرسی اگر برجام نبود باید چه چیزی می‌بود جوابی ندارند.

ایمن‌آبادی با اشاره به روی کار آمدن ترامپ عنوان کرد: دولت روحانی یک بدشانسی آورد و آن هم بر سر کار آمدن ترامپ بود. تیم دیپلماسی ایران در برجام نسبت به تیم دیپلماسی اوباما بسیار موفق‌تر عمل کرد و توانست کارهایی بکند که تیم دیپلماسی ترامپ متوجه آن شد. ترامپ زیر برجام زد اما همین امروز ترامپ مطابق برجام نمی‌تواند جلوی فروش سلاح به ایران را بگیرد؛ در نتیجه هنوز اثرات برجام باقی مانده است.

این نماینده ادوار مجلس افزود: یک عده در داخل به جای اینکه متاثر شوند که برجام پاره شد و نتوانستیم از فوایدش بهره‌مند شویم، خوشحالی می‌کنند. با رفتن برجام همه راه‌های ما به سمت دیگران بسته می‌شود. برجام هم در زمان خودش خوب بود و الان هم هرچه از تاریخ فاصله می‌گیریم نشان می‌دهد که اتفاق درستی بود.

او با بیان اینه بعدها تاریخ قضاوت خواهد کرد، خاطرنشان کرد: ناگفته‌های تیم دیپلماسی و ظریف مشخص خواهد کرد که چه داستان‌هایی اتفاق افتاد و چه چیزهایی در سینه‌های اینها حبس است و چه خدمت بزرگی به ملت کردند.

ایمن‌آبادی با اشاره به برخورد مجلس با وزیر امور خارجه گفت: تیم دیپلماسی در مجلس مورد اهانت قرار گفت، حرمتش شکسته شد، به آنها توهین شد که مورد اعتراض رهبر انقلاب هم قرار گرفت. این تیم سرداران دیپلماسی ما هستند که بعدها تاریخ، درباره این تیم قضاوت بسیار خوبی خواهد کرد. هر اقدامی که کشور را دچار تنش، درگیری و اختلاف کند، بازی در زمین دشمن است. هر کسی که اقدام به این موارد می‌کند به نظام، اسلام، انقلاب و شهدا خدمت نمی‌کند.

منبع: برنانیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها