کد خبر: 424720
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ ۰۶:۰۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از گمانه‌زنی‌ها درباره رویکرد نامزد دموکرات‌ها در قبال ایران:

انتخابات آمریکا | راهکار جو بایدن در برابر ایران چگونه خواهد بود؟

مشاور جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگویی با یک رسانه اسرائیلی اعلام کرد، در صورت پیروزی بایدن در انتخابات، او گزینه دیپلماتیک را برای حل‌وفصل اختلاف بر سر برنامه هسته‌ای ایران در پیش خواهد گرفت.

انتخابات آمریکا | راهکار جو بایدن در برابر ایران چگونه خواهد بود؟
کد خبر: 424720
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ ۰۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مشاور جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگویی با یک رسانه اسرائیلی اعلام کرد، در صورت پیروزی بایدن در انتخابات، او گزینه دیپلماتیک را برای حل‌وفصل اختلاف بر سر برنامه هسته‌ای ایران در پیش خواهد گرفت.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه اسرائیلی جروزالیم پست به نقل از «اهرون کیاک» مشاور اقلیت یهودی جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات رئیس‌جمهوری آمریکا نوشت: نامزد دموکرات قصد دارد در صورت پیروزی ارتباط با ایران را از سر بگیرد، زیرا به اصل حل‌وفصل برنامه هسته‌ای ایران از طریق دیپلماتیک باور دارد.

به گفته کیاک، هدف بایدن از ازسرگیری مذاکرات دیپلماتیک با ایران تضمین بازگشت این کشور به تعهدات خود در بنود توافقنامه امضاشده در سال 2015 با قدرت‌های بزرگ جهانی (برجام) است.

کیاک همچنین با حمله به اقدام دونالد ترامپ در خروج از توافق هسته‌ای گفت: بسیار دشوار می‌توان سیاست‌های فاجعه‌بارتری از آنچه که ترامپ انجام می‌دهد در دستور کار قرار داد؛ او توافق هسته‌ای را پاره کرد، در حالی که توافق کارایی خود را نشان داد و به اهداف ترسیم‌شده‌اش هم رسید.

این مشاور ادامه داد: ترامپ به این خاطر از توافق هسته‌ای خارج شد که نمی‌توانست شاهد موفقیت توافقی باشد که در دوره رئیس‌جمهوری اوباما به امضا رسیده بود.

به اعتقاد کیاک، ترامپ در چارچوب تلاش خود برای به شکست کشاندن توافق هسته‌ای، باعث تیره شدن روابط ایالات متحده با متحدانش شد.

او در پایان گفت: بایدن ایران را بابت فعالیت‌هایی که ثبات منطقه را متزلزل می‌کند مجازات خواهد کرد، و همان‌طور که در اتنخابات درون‌حزبی‌اش هم عنوان کرده بود، به شدت مخالف کمک‌های مشروط به اسرائیل است و این کمک‌ها بدون هیچ قید و شرطی ادامه می‌یابند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها