لطف الله فروزنده:

رسانه‌ها باید نشان دهند که دشمن به دنبال ضربه زدن به ایران است

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: نخبگانی که تریبون در اختیار دارند و رسانه‌های ما باید نقشه دشمن را تبیین کنند و نشان بدهند که دشمن به دنبال ضربه زدن به کشور است، اگر چه مردم ما به خوبی به این مسائل آگاهند.

رسانه‌ها باید نشان دهند که دشمن به دنبال ضربه زدن به ایران است
کد خبر: 424751
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ ۰۸:۵۵:۲۹

اعتمادآنلاین| لطف الله فروزنده، استاد دانشگاه تربیت مدرس و کارشناس مسائل سیاسی در تبیین جریان «تحریف» که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی عید قربان به آن اشاره کردند، گفت: دشمن طراحی بسیار گسترده‌ای علیه نظام جمهوری اسلامی انجام داده به این دلیل که امروز گفتمان جمهوری اسلامی مورد پذیرش قرار گرفته است.

وی افزود: امروز گفتمان جمهوری اسلامی در سطح منطقه اول است و با این گفتمان در سطح بین المللی نیز در مقابل استکبار جهانی عرض اندام می‌کند.

فروزنده با اشاره به اینکه استکبار جهانی از تمام ظرفیت‌هایش در مقابل جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کند، گفت: به طور کلی آنها دو راهبرد را در دستور کار خود دارند: که یکی راهبرد تحریم و دومی راهبرد تحریف است.

وی همچنین گفت: تحریف در واقع همان جنگ گسترده روانی است که آنها به نحو جدی دنبال می‌کنند و متأسفانه برخی عوامل دگراندیش در داخل کشور نیز به این مسئله دامن می‌زنند و می‌خواهند تصوراتی را ایجاد کنند که ملت ایران از مقاومت دست بردارند، چون این ملت در 40 سال گذشته با مقاومت کم نظیر خود به دستاوردهای بزرگی رسیده است.

این فعال سیاسی تاکید کرد: امروز ایران در صحنه‌های مختلف؛ صحنه پزشکی، هسته‌ای، صنایع نظامی و هایتک جزو کشورهای اول دنیاست و اگر دولتمردان ما به توانمندی داخلی توجه داشته باشند و اقتصاد مقاومتی را پیاده کنند و برای نیروهای جوان خلاق ظرفیت سازی کنند طبیعتاً پیشرفت ما بیشتر از این خواهد بود.

نماینده اسبق مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: دشمنان ایران راه نظامی برای مقابله ندارند، تحریم‌هایشان هم به نتیجه نرسیده، بنابراین جنگ روانی گسترده‌ای را به راه انداخته اند تا دستاوردهای به دست آمده را تحریف کنند و ملت ایران را ناامید کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی درباره راه حل مقابله با جریان تحریف گفت: نخبگانی که تریبون در اختیار دارند و رسانه‌های ما باید نقشه دشمن را تبیین کنند و نشان بدهند که دشمن به دنبال ضربه زدن به کشور است، اگر چه مردم ما به خوبی به این مسائل آگاهند.

فروزنده اظهار داشت: امروز یک فرصت طلایی برای ما پیدا شده که جراحی اقتصادی انجام دهیم و اقتصاد منهای خام فروشی نفت را دنبال کنیم تا بتوانیم از قبل آن ارزش افزوده ایجاد کنیم.

وی افزود: همچنین در شرایط امروز می‌توانیم وابستگی به دلار را به حداقل برسانیم و همکاری‌های چندجانبه با کشورهای دوست مثل هند، پاکستان، روسیه، چین و سایر همسایگان داشته باشیم.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان تصریح کرد: ما باید کار جدی در حوزه رسانه را در دستور کار قرار دهیم تا مردم و به خصوص جوانان ما امیدوار باشند و باید با افزایش کارآمدی دولت و سایر دستگاه‌ها مشکلات اقتصادی را هر چه زودتر حل کنیم و این افق را به جوانان نشان دهیم که ما می‌توانیم و ظرفیت‌های بسیار بالایی داریم برای اینکه یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان باشیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها