کد خبر: 424802
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ ۱۰:۴۲:۴۲
| |

چرا مجلس به دنبال تشکیل کمیسیون ملی انتخابات است؟

دبیرکل حزب سبز، درباره طرح مجلس برای تشکیل کمیسیون ملی انتخابات، گفت: طرح کمیته ملی انتخابات در اصل به دنبال نظارت بر انتخابات شوراهاست.

چرا مجلس به دنبال تشکیل کمیسیون ملی انتخابات است؟
کد خبر: 424802
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ ۱۰:۴۲:۴۲

اعتمادآنلاین| حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز درباره طرح مجلس برای تشکیل کمیسیون ملی انتخابات، گفت: طرح کمیته ملی انتخابات در اصل به دنبال نظارت بر انتخابات شوراهاست.

او ادامه داد: این طرح اگرچه چند ایراد دارد اما یکی از محاسنش این است که مجلس می‌تواند بر حسن اجرای قوانینی که وضع کرده از جمله نظارت بر انتخابات شوراها نظارت کند؛ موضوعی که می‌تواند بیش از پیش سلامت اجرای انتخابات را در پی داشته باشد.

کنعانی مقدم، افزود: همچنین در این طرح با توجه به اینکه مجلس خودش درگیر بحث‌های نظارت بر اجرای قوانین است، می‌تواند قوانین را متناسب با شرایط و زمان اصلاح کند.

دبیرکل حزب سبز درباره این صحبت که این طرح ممکن است دست مجلس را ببندد، گفت: این طرح دست مجلس را نمی‌بندد، دست مجلس در همه زمینه‌ها به خصوص تحقیق و تفحص و نظارت بر حسن اجرای قوانین باز است.

فعال اصولگرا تشریح کرد: به بیانی دیگر نظارت بر اجرای انتخابات برعهده شورای نگهبان است و مجلس حق دخالت در این امور را ندارد؛ پس اگر این طرح درصدد مداخله مجلس در نظارت بر انتخابات باشد مداخله گری محسوب شده و نکته ای منفی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها