کد خبر: 424896
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ ۱۵:۵۳:۰۷
| |

ادعای یک رسانه صهیونیستی: ماکت ناو آمریکایی در حال غرق شدن است

یک رسانه اسرائیلی مدعی شد که شناور شبیه‌سازی شده ناو کلاس نیمیتز نیروی دریایی آمریکا که در رزمایش اخیر ایران مورد استفاده قرار گرفت، در نزدیکی ساحل بندرعباس و تنگه هرمز در حال غرق شدن است

ادعای یک رسانه صهیونیستی: ماکت ناو آمریکایی در حال غرق شدن است
کد خبر: 424896
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ ۱۵:۵۳:۰۷

اعتمادآنلاین| برخی رسانه‌ها مدعی هستند که بر اساس تصاویر ماهواره‌ای شناور شبیه‌سازی شده ناو کلاس نیمیتز نیروی دریایی آمریکا که در رزمایش اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد استفاده قرار گرفت و توسط موشک‌های مختلف مورد اصابت قرار گرفت، در نزدیکی سواحل بندرعباس و تنگه هرمز در حال غرق شدن است.

یک رسانه صهیونیست با استناد به تصاویر ماهواره‌ای منتشرشده از سوی موسسه فوربس مدعی است که شناور مذکور تقریبا به پهلو خوابیده و کناره این شناور نسبت به دیروز بیشتر در آب فرو رفته است.

بنا به ادعای این رسانه، غرق شدن این شناور می‌تواند عبور از بخشی از تنگه هرمز را دشوارتر کند.

رسانه صهیونیست می‌گوید: محلی که شناور شبیه‌‌سازی شده در آن قرار دارد، 14 متر عمق دارد که در صورت غرق کامل بخشی از آن خارج از آب باقی خواهد ماند.

گزارشات حاکی از آن است که ناو مذکور تقریبا 90 درجه به بغل چرخیده و نیمی از عرشه آن در آب فرو رفته است.

از این ناو شبیه‌سازی شده بارها در رزمایش‌های نیروهای مسلح ایران استفاده شده و چند ماه پیش برای استفاده مجدد در رزمایش سپاه پاسداران دوباره بازسازی شده است.

نشریه فوربس می‌گوید: این ناو شبیه‌سازی شده هم اکنون در نزدیکی ورودی بندرعباس که یکی از گذرگاه‌های تنگه هرمز به شمار می‌رود قرار دارد.

در صورتی که این ناو به طور کامل غرق شود، برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به شناورهای دیگر باید بازیابی شده و از آب بیرون کشیده شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها