هدف از تدوین سند راهبردی مجلس چیست؟

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از تشکیل کارگروهی به منظور تدوین سند راهبردی چهارساله مجلس خبر داد.

هدف از تدوین سند راهبردی مجلس چیست؟
کد خبر: 424973
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ ۰۹:۳۲:۵۳

اعتمادآنلاین| علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از تدوین برنامه راهبردی چهارساله مجلس با اولویت حل مسائل و رفع مشکلات مردم خبر داد و گفت: رئیس مجلس درباره این سند تحول چهار ساله به مسئله هوشمند سازی، مردمی سازی و کارآمد سازی اداره کشور تاکید دارد.

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی کار گروهی برای انجام کار کارشناسی در رابطه با این سند تحول چهار ساله متشکل از برخی اعضای هیئت رئیسه نمایندگان مجلس و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها شکل گرفته است.

نیکزاد بیان کرد: ما باید یک افق چهارساله را در باب تحول در درون مجلس هم تعریف کنیم؛ لذا باید طرح‌های مطرح شده قبل از آمدن به صحن علنی در کار گروهی مورد بحث و کارشناسی قرار بگیرد؛ البته نمایندگان حق دارند طرح ارائه کنند و طبق آیین نامه نیز این طرح‌ها باید اعلام وصول شود.

نایب رئیس مجلس افزود: آقای قالیباف در جلسات مختلفی مانند معارفه رئیس دیوان محاسبات و رئیس مرکز پژوهش‌ها به این سند چهار ساله تاکید کرده و کارگروه‌هایی از صاحبان فکر و اندیشه شکل گرفته تا تحولی صورت بگیرد.

نیکزاد با اشاره به اعضای کارگروه‌های مذکور گفت: این کارگروه‌ها متشکل از چندین نماینده فعلی، نمایندگان ادوار و کارشناسانی از نخبگان است و به نظر می‌رسد تا دو الی سه ماه آینده برنامه این سند تحول چهار ساله آماده خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها