«اعتمادآنلاین» از اعتراض به سبک فرانسوی گزارش می‌دهد:

سینمادار پاریسی پوستر «مولان» را نابود کرد / نمی‌خواهم بمیرم + ویدئو

یک سینمادار پاریسی پس از اعلام تصمیم دیزنی مبنی بر نمایش مولان به صورت دیجیتالی، با پاره کردن تابلوی نمایش «مولان» گفت، از این تصمیم خیلی ناراحت است چون زندگی سینماها را به خطر می‌اندازد.

سینمادار پاریسی پوستر «مولان» را نابود کرد / نمی‌خواهم بمیرم + ویدئو
کد خبر: 425061
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رویا دیانت- یک سینمادار پاریسی پس از اعلام تصمیم دیزنی مبنی بر نمایش مولان به صورت دیجیتالی، با پاره کردن تابلوی نمایش «مولان» گفت، از این تصمیم خیلی ناراحت است چون زندگی سینماها را به خطر می‌اندازد.


یه گزارش اعتمادآنلاین، در حالی که دیزنی اعلام کرد «مولان» را به صورت دیجیتالی از طریق «دیزنی پلاس» منتشر می‌کند، بسیاری از بازار‌های بین‌المللی مخالفت خود را با این امر نشان دادند و معتقدند خالق میکی‌ماوس آنها را در این ساعت‌هایی که به محصولش نیاز داشتند، تنها گذاشته است.


در حالی که یکی از سینمادارهای بریتانیا ناسزایی نثار دیزنی و این تصمیمش کرد، سینماداری دیگر در فرانسه با انتشار ویدئویی نشان داد چقدر از این تصمیم کمپانی دیزنی برآشفته شده است. او در این ویدئو به تابلوی اکران مولان- که این قهرمان را با چوب در حال حمله نشان می‌دهد- با چوب بیسبال حمله و آن را تکه‌تکه ‌کرد و بعد در کنار پوستر «تنت» ایستاد.


ژرار لمونی، سینماداری که این ویدئو را منتشر کرده و در توییتر شاهد بازنشر 150 هزار موردی آن بوده است، می‌گوید ماه‌ها برای اکران «مولان» بازاریابی کرده و این تصمیم دیزنی او را خانه‌خراب می‌کند.


او گفت این ویدئو را منتشر کرده تا نشان دهد از این تصمیم دیزنی برای اکران دیجیتالی بازسازی لایو-اکشن «مولان» چقدر به خشم آمده است.


لمونی که مالک «سینه‌پال» است گفته است: «بسیاری از ما سینمادارها منتظر بودیم تا در هفته‌های آینده فیلم‌های بزرگی عرضه شود و حالا با از دست رفتن «مولان» فرصت ارائه فیلمی که می‌توانست پس از این هفته‌های سخت به ما کمک کند از دست رفت.»


سینماهای فرانسه از ماه ژوئن (خرداد) بازگشایی شد و به گفته لمونی، او و همکارانش نبرد سختی را در پیش داشته‌اند تا بتوانند مخاطبان را جذب سینماها کنند.


او اکنون منتظر اکران «تنت» برادران وارنر، ساخته کریستوفر نولان، است که قرار است از 26 آگوست (6 شهریور) در فرانسه و بیش از 70 کشور دیگر اکران شود.


این سینمادار ضمن تشکر از کمپانی برادران وارنر گفته، تنها این فیلم کافی نیست و استودیوها باید درک کنند که اکران چنین فیلم‌هایی را لغو کنند یا آنها را در پلتفرم‌های دیجیتالی منتشر کنند، امثال ما زیاد دوام نخواهند آورد.


او ادامه داده: «من تمام عمرم را وقف نمایش فیلم کرده‌ام و نمی‌خواهم بمیرم!»


دیزنی هفته پیش اعلام کرد از چهارم سپتامبر (14 شهریور) «مولان» در کشورهایی که سرویس «دیزنی پلاس» در دسترس است به قیمت 29.99 دلار عرضه خواهد شد.

علاوه بر این، برای دسترسی به این فیلم تماشاگران باید اشتراک ماهانه سرویس به قیمت هفت دلار را هم خریده باشند. در ضمن این فیلم به مدتی محدود در دسترس کاربر خواهد بود و پس از چند روز باید برای تماشای دوباره، آن را خرید. این در حالی است که هیچ فیلمی با قیمتی بالاتر از 20 دلار به صورت آنلاین در دسترس مخاطبان قرار نگرفته است.


دیرنی امیدوار بود که «مولان» مثل «شیرشاه» و «علاءالدین» به فروشی بالاتر از یک میلیارد دلار برسد و پس از اینکه سه بار تاریخ اکران را به دلیل شیوع کرونا تغییر داد، در نهایت این تصمیم را گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها