ازسرگیری درگیری بین نیروهای هادی و گروه متحد امارات

درگیری بین نیروهای دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» و گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی»(شورای انتقالی جنوبی) تحت حمایت امارات در استان أبین بار دیگر ازسر گرفته شد.

ازسرگیری درگیری بین نیروهای هادی و گروه متحد امارات
کد خبر: 425070
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ ۱۳:۴۹:۲۷

اعتمادآنلاین| منابع یمنی گزارش دادند که درگیری بین نیروهای هادی و شورای انتقالی جنوب یمن شنبه شب(دیشب) در استان أبین ازسر گرفته شد.

این درگیری‌ها در جبهه الطریه واقع در جنوب شرقی یمن با حمله توپخانه‌ای آغاز شد و پس از آن درگیری شدیدی بین دو طرف به وقوع پیوست.

طبق گزارش وبگاه «عربی 21»، وقوع این درگیری‌ها در حالی است که چند هفته پیش عربستان سعودی از سازوکار جدید و حصول توافقی بین دولت هادی و شورای انتقالی به منظور اجرای توافقنامه ریاض خبر داده بود.

استان أبین از ماه می گذشته شاهد درگیری شدید بین نیروهای هادی و شورای انتقالی جنوبی است.

از جمله مفاد سازوکار پیشنهادی ریاض عبارتند از: انصراف شورای انتقالی از اعلام حکومت خودگردان، اجرای توافقنامه ریاض، تعیین استاندار و مدیر امنیت استان عدن، مأمویت نخست‌وزیر یمن برای تشکیل دولت جدید ظرف مدت 30 روز، خروج نیروهای نظامی از عدم به خارج از استان، جدایی نیروهای دو طرف در أبین و بازگشت آن‌ها به پایگاه‌های سابق خود، صدور فرمان تشکیل دولت با مشارکت برابری اعضای شمال و جنوب یمن از جمله وزرای پیشنهادی شورای انتقالی جنوب که به محض تشکیل دولت مأموریت خود در عدن را به منظور تکمیل توافقنامه ریاض آغاز کنند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها