کد خبر: 425092
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ ۱۴:۳۰:۱۲
| |

سیدحسین نقوی حسینی:

آشوب‌های لبنان شبیه اتفاقات آبان 98 ایران است

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم گفت: دشمنان با ایجاد بحران در لبنان و عراق به‌دنبال تضعیف جمهوری اسلامی ایران هستند، اما دستان آنها برای ما کاملاً رو شده و ملت ایران با کوچک‌ترین حرکت آنها می‌داند، دشمن چه در سر دارد.

آشوب‌های لبنان شبیه اتفاقات آبان 98 ایران است
کد خبر: 425092
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ ۱۴:۳۰:۱۲

اعتمادآنلاین| سیدحسین نقوی حسینی، با اشاره به ناآرامی‌‎های اخیر لبنان و دخالت آمریکا و متحدان منطقه‌ای و فرامنطقه‌‍ای آنها در این تحولات اظهار کرد: ناکامی‌هایی که در سال‌های اخیر نصیب استکبار جهانی به‌ویژه مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی شده، برای آنها قابل تحمل نیست.

وی افزود: این کشورها در ابتدا تلاش کردند با تحریک، تجهیز و حمایت از گروه‌های تروریستی مانند داعش منافع منطقه‌ای خودشان را تأمین کنند و دولت‌ها و ملت‌هایی که در مقابل آنها ایستادگی می‌کنند را در هم بشکنند تا به خواسته‌هایشان دست یابند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم گفت: دشمنان جبهه مقاومت تلاش می‌کنند با تضعیف دولت‌های لبنان، عراق و ایران از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

نقوی‌حسینی با بیان این مطلب که تزلزل و فروپاشی دولت‌های مخالف آمریکا و رژیم صهیونیستی از اهداف دشمنان جبهه مقاومت است، یادآور شد: آنها می‌خواهند با ایجاد اغتشاش و درگیری بی‌ثباتی ایجاد کنند، مشابه آنچه که در آبان‌ماه سال گذشته یا شبیه آن در ایران رقم خورد، اما چون جمهوری اسلامی در مهار بحران‌ها قدرت بالایی دارد، توانسته بحران‌ها را مهار کند.

وی گفت: دولت لبنان می‌تواند با الگوبرداری از نحوه مدیریت بحران‌ها توسط جمهوری اسلامی، با بحران‌های داخلی خود به خوبی مواجه شود به خصوص بحران‌هایی که منشأ خارجی دارد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در این چهار دهه تجربه موفقی در مهار بحران‌ها و مشکلات دارد، خاطرنشان کرد: دشمنان با ایجاد بحران در لبنان و عراق به‌دنبال تضعیف جمهوری اسلامی ایران هستند، اما دستان آنها برای ما کاملاً رو شده و ملت ایران با کوچک‌ترین حرکت آنها می‌داند، دشمن چه در سر می‌پروراند؛ بنابراین دولت‌های جبهه مقاومت با سرمشق قرار دادن تجربه ملت و دولت ایران در مقابله با بحران‌ها خواهند توانست با فتنه‌های بزرگ و کوچک مقابله کنند.

منبع: آنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها