کد خبر: 425196
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ ۰۸:۰۱:۰۵
| |

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران:

شهروندان تهرانی در مقابل کودکان زباله‌گرد ساکت نمانند

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از مردم خواست که در مقابل زباله گردی کودکان ساکت نمانند و موضوع را به سامانه 137 اطلاع دهند.

شهروندان تهرانی در مقابل کودکان زباله‌گرد ساکت نمانند
کد خبر: 425196
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ ۰۸:۰۱:۰۵

اعتمادآنلاین| محمد رضا جوادی یگانه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در مورد سرانجام ابلاغیه شهردار تهران درباره ممنوعیت زباله گردی کودکان در تهران گفت: شهردار تهران در راستای ممنوعیت کار کودکان بخشنامه‌ای را به مناطق 22 گانه، حراست و بازرسی شهرداری ابلاغ کردند که براساس آن استفاده از کودکان در زباله گردی ممنوع بود.

وی با بیان این که زباله گردی برای کودکان یکی از نامناسب ترین شیوه‌های کار کودک است، تصریح کرد: مناطق شهرداری تهران برای تفکیک پسماند با پیمانکاران قرارداد می‌بندند و معمولا این پیمانکاران نیز از افراد خاصی استفاده می‌کنند که در میان آنها ممکن است کودکان نیز وجود داشته باشند و به همین دلیل است که ما در سطح شهر با پدیده زباله گردی کودکان مواجه بودیم؛ اما دقت داشته باشید که شهرداری تهران هیچ کودکی را به زباله گردی وا نمی‌دارد؛ بلکه ممکن است بین نیروهایی که با پیمانکارهای شهرداری ارتباط دارند، کودکان نیز فعال باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان این که از مردم خواستیم که در صورت مشاهده زباله گردی کودکان موضوع را به سامانه 137 اطلاع دهند، گفت: در این ابلاغیه شیوه جدیدی استفاده شده است، به گونه‌ای که در صورت تماس مردمی با 137 موضوع از طریق نهادهای بازرسی پیگیری می‌شود و به شهردار منطقه به دلیل این که پیمانکارش از کودک استفاده کرده تذکر داده می‌شود و این شهرداری منطقه است که باید پیمانکارش را مجاب کند که از نیروی کار کودک استفاده نکند.

جوادی یگانه افزود: در ابتدای ابلاغ این بخشنامه تعداد تماس‌های مردمی برای معرفی کودکان زباله گرد کم بود؛ اما از دو هفته قبل که تبلیغات محیطی در سطح مناطق اجرا شده، تعداد تماس‌ها بیشتر شده است و ما قطعا در شهرداری به این موضوع رسیدگی می‌کنیم.

وی با بیان این که قرار نیست در این طرح با کودک کار برخورد شود، بلکه ما با پیمانکار شهرداری و شهرداری منطقه برخورد خواهیم کرد، گفت: مردم تهران ساکت نمانند و در صورت مشاهده کودکان زباله گرد در هر منطقه و ناحیه با شماره 137 تماس گرفته و ضمن اعلام آدرس و منطقه مذکور موضوع را به اطلاع بازرسی شهرداری برسانند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها