کد خبر: 425209
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۱ ۰۶:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ویروس کرونا | ضرر 1.5 میلیارد دلاری غول رسانه جهان / کاهش سود روزنامه‌ها

نیوز کورپوریشن در انتشار جدیدترین نتایج مالی خود برای سال‌های 2019 و 2020 اعلام کرده که با افت شدید سود روزنامه‌هایش در استرالیا و بریتانیا و از دست رفتن مشترکان تلویزیونی فاکس‌تل در استرالیا، این شرکت دچار یک ضرر هنگفت 1.5 میلیارد دلاری شده است.

ویروس کرونا | ضرر 1.5 میلیارد دلاری غول رسانه جهان / کاهش سود روزنامه‌ها
کد خبر: 425209
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۱ ۰۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ رویا دیانت - نیوز کورپوریشن در انتشار جدیدترین نتایج مالی خود برای سال‌های 2019 و 2020 اعلام کرده که با افت شدید سود روزنامه‌هایش در استرالیا و بریتانیا و از دست رفتن مشترکان تلویزیونی فاکس‌تل در استرالیا، این شرکت دچار یک ضرر هنگفت 1.5 میلیارد دلاری شده است.

به گزارش اعتمادآنلاین و به نقل از گاردین، غول رسانه جهانی در گزارش خود تصویری تیره از فصل و سال اخیر را به نمایش گذاشت. به اعلام این شرکت، سود نیوز کورپ استرالیا و نیوز بریتانیا به ترتیب 16 درصد و 13 درصد در سال گذشته افت داشت.

در فصل اخیر، با از راه رسیدن پاندمی کووید-19 و آثار مخرب آن، سود نیوز کورپ استرالیا و نیوز بریتانیا به ترتیب کاهشی 31 درصدی و 22 درصدی پیدا کرد.

این خبر پس از هفته‌ای متلاطم برای نیوز کورپ از راه رسیده است. جیمز مرداک، پسر روپرت مرداک، شنبه از هیات‌مدیره این شرکت استعفا کرد و گفت دلیل این حرکت «عدم توافق» درباره محتوای سردبیری زیرمجموعه‌های این شرکت است.

یکی از نکات مثبت برای نیوز کورپ، عملکرد کسب‌و‌کارهای آن در داو جونز بود که شامل روزنامه وال‌استریت ژورنال و دیگر خدمات و نشریه‌های مالی می‌شود. برای نخستین بار این شرکت ارقام جداگانه‌ای برای داو جونز منتشر کرد که به گفته آن باعث «نمایش بهتر رشد و ارزش» شرکت می‌شود. این بخش از کسب‌و‌کار نیوز کورپ با وجود تمام بحران‌ها توانست شاهد سودی 3 درصدی باشد.

اما در تمام دیگر زیرمجموعه‌های این شرکت عظیم، هیچ بارقه امیدی دیده نمی‌شود. سود کل کمپانی نسبت به سال قبل 11 درصد کم شده و از 10.07 میلیارد دلار به 9.01 میلیارد دلار رسیده است. سود تبلیغات در روزنامه‌ها در ماه جولای کاهشی 30 درصدی پیدا کرد.

این شرکت اعلام کرده مشغول کاهش هزینه‌ها و عملکردهای مشترک برای جبران این ضررهاست. رابرت تامسون مدیرعامل شرکت گفته است انتظار می‌رود این تدابیر «به طور قابل توجهی هزینه‌ها را کاهش دهد و اثری مثبت بر سود نهایی بگذارد».

تامپسون به این نکته اشاره کرده که نیوز کورپ تصمیم گرفته 112 روزنامه محلی و منطقه‌ای خود در سراسر استرالیا را ببندد یا ادغام و آنلاین کند و از این تصمیم به عنوان تصمیم‌گیری «قاطع» آن یاد کرد.

او می‌گوید: «بسته شدن بسیاری از روزنامه‌های چاپی ما در استرالیا و تاکید جدید بر دیجیتالی شدن نمایانگر تلاش ما برای قاطع بودن در این برهه تاریخی است. یکی از نتایج رویکرد رک ما درباره کاهش هزینه‌ها این بود که با وجود آثار کووید-19، موقعیت نقدی‌مان از 1.3 میلیارد دلار در پایان دسامبر به 1.5 میلیارد دلار رسیده است.»

این شرکت گفته خدمات دیجیتالی‌اش هم در استرالیا و هم در تایمز و ساندی تایمز شاهد رشد قدرتمند ادامه‌دار بوده است.

اما فاکس‌تل هنوز دارد مشترکان خود را از دست می‌دهد. این شبکه تلویزیونی تا روز سی‌ام ژوئن حدود 2.77 میلیون مشترک پرداخت‌کننده داشت که 12 درصد کمتر از سال قبل بود.

از طرف دیگر، رشد در سرویس استریمینگ ورزشی این شرکت با عنوان کایو و سرویس استریمینگ جدیدتر آن با نام بینج باعث شد تا حدودی ضررها در این بخش جبران شود. تعداد مشترکان کایو از 382 هزار نفر در سال قبل به 465 هزار نفر رسید و شمار مشترکان بینج هم که در ماه مه راه‌اندازی شده تا روز چهارم آگوست 217 هزار نفر بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها