کد خبر: 425224
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ ۰۸:۵۸:۱۷
| |

روند افزایشی مصرف برق از سرگرفته شد

روند مصرف برق که در شب وروزهای گذشته کاهشی شده بود، شب گذشته (19 مرداد) افزایشی شد و از مرز 56 هزارمگاوات گذشت.

روند افزایشی مصرف برق از سرگرفته شد
کد خبر: 425224
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ ۰۸:۵۸:۱۷

اعتمادآنلاین| مصرف برق شب گذشته کشور براساس تازه ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق که مورد بررسی قرار گرفت، درساعت 21 و 12 دقیقه به 56 هزار و 125 مگاوات رسیدو این درحالی است که از چهاردهم مردادماه روند مصرف کاهش یافته بود.

میزان مصرف برق شب گذشته در مقایسه با زمان مشابه پارسال که 53 هزار و 579 مگاوات مصرف شده بود، از رشد دو هزار و 546 مگاواتی برخوردار شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد روز گذشته میزان مصرف برق درساعت 12و 56 دقیقه به عدد55 هزار و 584 مگاوات رسید و این درحالی است که پارسال در همین بازه زمانی 54 هزار و 40 مگاوات به مصرف رسیده بود.

مصرف برق دربخش صنایع درعین حال روندی کاهشی یافت بطوری که شب گذشته مصرف این بخش به چهار هزار و 687 مگاوات رسید که شب پیشتر پنج هزار و یک مگاوات بود.

میزان ذخیره نیروگاه ها در شب و روز گذشته یک هزار و 167 مگاوات و میزان تولید برق از منابع تجدیدپذیر هم 6 هزار و 444 مگاوات بود.

وزیر نیرو به تازگی گفت: دوره اوج مصرف تابستان 99 بدون خاموشی برنامه‌ریزی شده با رشد «اوج بار» حدود یک درصد و با افزایش عرضه انرژی بیش از چهار درصد نسبت به سال گذشته و افزایش صادرات انرژی پشت سر گذاشته شد.

به گفته رضا اردکانیان، تابستان 97 اوج بار بیش از پنج درصد را به زیر سه درصد رساندیم و در تابستان 98 رشد اوج بار فقط یک درصد و بدون خاموشی بود که امسال نیز به همین میزان خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها