کد خبر: 425238
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ ۰۹:۳۷:۵۹
| |

سخنگوی وزارت خارجه:

به‌ جای‌ تصدی‌گری دیپلماسی اقتصادی را فعال کردیم

سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید بر «ایران از ظرفیت کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین و جنوبی استفاده می‌کند»، گفت: سیاست خارجی ایران متوازن و فعال بوده و تعداد سفرهایی که وزیر خارجه به آفریقا، آسیا و آمریکا داشته قابل توجه بوده است.

به‌ جای‌ تصدی‌گری دیپلماسی اقتصادی را فعال کردیم
کد خبر: 425238
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ ۰۹:۳۷:۵۹

اعتمادآنلاین| سیدعباس موسوی، با اشاره به وعده وزیر امور خارجه در آغاز دولت دوازدهم برای پیگیری دیپلماسی اقتصادی با احیا و پشتیبانی ویژه از معاونت اقتصادی در وزارت‌خانه اظهار داشت: این‌که گفته می‌شود که طی این سال‌ها، اقدامی در زمینه اقتصادی انجام نشده است، مورد قبول نیست.

وی تصریح کرد: معاونت دیپلماسی اقتصادی در وزارت امور خارجه مسئولیت هماهنگی و تسهیل‌گری داشته و کار تصدی‌گری ندارد و از سوی دیگر وزارت خارجه نمی‌تواند کار اقتصادی انجام دهد و جای وزارتخانه‌های اقتصادی را بگیرد اما وظیفه تسهیل دیدگاه‌های اقتصادی و تجمیع آن‌ها در کشور را به‌عهده دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: همچنین وزارت امور خارجه وظیفه دارد که فرصت‌های اقتصادی داخل کشور را به خارج معرفی و بالعکس، فرصت‌های خارجی را به داخل معرفی کند بنابراین با وجود اینکه وزارتخانه مسئول کار اقتصادی در کشور نیست اما تسهیل‌گر بوده و در این کار نیز موفق بوده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین و جنوبی استفاده می‌کند بیان کرد: سیاست خارجی ایران در این دوره، متوازن و فعال بوده و تعداد سفرهایی که «ظریف» وزیر امور خارجه، با تیم‌های اقتصادی به آفریقا و آمریکای لاتین و کشورهای آسیایی انجام داده قابل توجه بود و به‌زودی آمار آنها منتشر می‌شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها