انتقاد اولیانوف از اظهارات پمپئو

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین از موضع گیری اخیر وزیر امور خارجه آمریکا درباره نامه دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس به شورای امنیت و درخواست برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران انتقاد کرد.

انتقاد اولیانوف از اظهارات پمپئو
کد خبر: 425255
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ ۱۰:۱۵:۲۴

اعتمادآنلاین| میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در پیامی توییتری در انتقاد از واکنش مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا نسبت به نامه دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس که در برگیرنده درخواست این کشورها برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران بود، نوشت: اظهاراتی غیر قابل انتظار: تلاش برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران "پس از سال ها دیپلماسی". چه جور دیپلماسی ای؟ سیاست فشار حداکثری ارتباط کمی به دیپلماسی دارد. و در هر مورد دیگری که آمریکا سعی کرد در پایان سال 2019 مسئله تحریک تسلیحاتی را مطرح کند. بنابراین چند ماه، نه چند سال.


اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می شود که وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به درخواست کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در نامه دبیرکل این گروه به شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، گفت: نامه شورای همکاری خلیج فارس به شورای امنیت سازمان ملل و درخواست برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران یک بیانیه شجاعانه بود. آمریکا این هفته پس از سال ها دیپلماسی برای تمدید تحریم تسلیحاتی (پیش نویس) قطعنامه ای را ارائه خواهد کرد. شورای امنیت باید بین مسلح کردن تروریست ها و ایستادن در کنار خلیج فارس یکی را انتخاب کند.

پمپئو همچنین در این باره مدعی شد: کشورهای منطقه از خلیج فارس تا اسرائیل حامی تمدید تحریم تسلیحاتی هستند. برای تک تک شان عمیقا اهمیت دارد. عرب ها و اسرائیلی ها یک صدا هستند و شورای امنیت باید به آن ها گوش کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها