انیمیشن «خرچنگ» به جشنواره انیمافست رسید

انیمیشن کوتاه «خرچنگ» به کارگردانی شیوا صادق‌اسدی به جشنواره «انیمافست» قبرس راه پیدا کرد.

انیمیشن «خرچنگ» به جشنواره انیمافست رسید
کد خبر: 425284
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ ۱۱:۲۶:۱۱

اعتمادآنلاین| فیلم کوتاه انیمیشن «خرچنگ» تنها نماینده ایران در بخش مسابقه بین‌الملل نوزدهمین جشنواره «انیمافست» قبرس شد.

این انیمیشن که محصول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و به کارگردانی شیوا صادق‌اسدی است در این رقابت بین‌المللی قرار است با فیلم‌هایی از کشورهای فرانسه، مکزیک، آلمان، بلژیک، آمریکا و روسیه رقابت کند.

فیلم‌های کوتاه راه‌یافته به بخش مسابقه بین‌الملل برای دریافت جایزه هزار یورویی و جایزه بزرگ جشنواره و فیلم‌های کوتاه ملی نیز برای جایزه نقدی 500 یورویی و جایزه بهترین فیلم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

انیمیشن ایرانی 10 دقیقه و 50 ثانیه‌ای «خرچنگ» ساعت 21:15 دقیقه دوشنبه 20 مرداد 1399 برابر با 10 آگوست 2020 میلادی در سینمایی رو باز در شهر نیکوزیا قبرس به نمایش گذاشته می‌شود.

داستان فیلم خرچنگ درباره‌ پسربچه‌ای خجالتی و منزوی است که علاقه‌ دارد به عضویت گروه تئاتر مدرسه در آید، ولی تنها نقشی که به او پیشنهاد می‌شود نقش یک خرچنگ است ... .

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی «انیمافست» قبرس به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم این کشور و تنها جشنواره انیمیشن قبرس امسال از 19 تا 22 مرداد 1399 برابر با 9 تا 12 آگوست 2020 در سینماهای روباز شهر نیکوزیا کشور قبرس برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این جشنواره انتخاب بهترین تولیدات انیمیشن روز جهان در حوزه فیلم‌های هنری و غیر تجاری انیمیشن و رشد آگاهی مخاطب و ارتقای توسعه فرهنگی، اجتماعی در زمینه فیلم‌سازی مستقل انیمیشن و ترویج این هنر عنوان شده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها