کد خبر: 425313
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ ۱۲:۴۰:۰۰
| |

معاون حمل و نقل شهرداری تهران:

متروی تهران به 1500 واگن نیاز دارد

معاون حمل و نقل شهرداری تهران از نیاز پایتخت به 1500 واگن خبر داد.

متروی تهران به 1500 واگن نیاز دارد
کد خبر: 425313
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ ۱۲:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سید مناف هاشمی در مراسم رونمایی از دستاوردهای طراحی و ساخت قطار ملی مترو که به صورت مجازی برگزار شد با بیان این که امیدواریم به اهدافمان در زمینه تولید قطار ملی برسیم ، گفت: جا دارد از همه مهندسین، کارگران، شرکت‌های دانش بنیان ، جهاد دانشگاهی، مپنا و قطعه سازانی که در این پروژه مهم کمک می‌کند تشکر کنم.

وی با بیان این که باید پروژه قطار ملی به نتیجه برسد، گفت: البته این تولید ملی بدون کسب حمایت دولت موفق نخواهد بود.

وی با بیان این که تهران به 1500 دستگاه واگن نیاز دارد گفت: البته بحث انعقاد قرارداد به 630 واگن با چینی‌ها مطرح است و با شرکت واگن سازی ملی نیز پروژه ساخت 105 دستگاه و با شرکت واگن سازی تهران نیز 105 دستگاه واگن را نهایی کردیم که به ثمر نشستن همه این سفارشات نیازمند منابع زیاد است که قطعا تامین آن از توان شهرداری خارج است و با توجه به شرایط سخت کرونایی می‌بایست از منابع دولت استفاده کنیم.

معاون شهرداری تهران با بیان این که با حمایت دولت هم از بیکار شدن جوانان جلوگیری می‌شود و هم حمل و نقل پاک توسعه می‌یابد، افزود: اگر 1500 واگن مورد نیاز تامین شود می‌توان ظرفیت حمل و نقل مترو را از دو میلیون مسافری که امروزه از آن استفاده می کنند به 6 میلیون ارتقا داد که این گام موثری در راستای حمل و نقل پاک است. امیدواریم سال آینده بتوانیم با تولیدات ملی بیشتری نقش آفرینی کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها