کد خبر: 425368
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ ۱۵:۴۲:۳۶
| |

خشم بیرانوند از مدیران پرسپولیس

پرسپولیسی‌ها در حالی جمعه شب جام قهرمانی را بالای سر بردند و جشن قهرمانی گرفتند که جای یک نفر خیلی خالی بود. علیرضا بیرانوند که به تازگی راهی بلژیک شده به دلیل داشتن قرارداد با باشگاه آنتورپ نتوانست پرسپولیس را در چند دیدار پایانی همراهی کند

خشم بیرانوند از مدیران پرسپولیس
کد خبر: 425368
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ ۱۵:۴۲:۳۶

اعتمادآنلاین| پرسپولیسی‌ها در حالی جمعه شب جام قهرمانی را بالای سر بردند و جشن قهرمانی گرفتند که جای یک نفر خیلی خالی بود. علیرضا بیرانوند که به تازگی راهی بلژیک شده به دلیل داشتن قرارداد با باشگاه آنتورپ نتوانست پرسپولیس را در چند دیدار پایانی همراهی کند و در جشن قهرمانی حضور داشته باشد با این حال بازیکنان پرسپولیس جای بیرو را خالی کردند و گفتند مدال و پیراهن قهرمانی اش را نگه می‌دارند تا در اولین فرصت و بعد از بازگشتش به علیرضا بدهند، اما در هیاهوی جشن قهرمانی یک اتفاق بسیار تلخ رخ داد که ناراحتی بیرانوند را در پی داشت. باشگاه پرسپولیس در کمال تعجب و در اوج کج‌سلیقگی نام بیرانوند را در لیست جشن قهرمانی قرار نداد ولی اسم استوکس که مجموعاً کمتر از 90 دقیقه برای سرخپوشان به میدان رفت و بعد پرسپولیس را قال گذاشت در لیست بود و از طریق بلندگو اعلام شد که مهاجم پرحاشیه ایرلندی بیاید و مدالش را تحویل بگیرد! استوکسی که مدت هاست به ایران نیامده است. باشگاه پرسپولیس هم هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداد و حتی یک عذرخواهی ساده هم بابت اشتباهش نکرد. بیرانوند که از این موضوع بسیار ناراحت بود گلایه خود را به گوش مدیران باشگاه رساند. با این حال به سراغ علیرضا رفتیم تا در این مورد با او حرف بزنیم.

علیرضا وقتی مراسم اهدای جام به پرسپولیسی‌ها را در خانه می‌دیدی چه حسی داشتی؟


خب از طرفی بابت قهرمانی تیمم خوشحال بودم و از طرفی ناراحت بودم، چون آنجا حضور نداشتم و نتوانستم کنار بچه‌ها باشم. هر چند بعضی‌ها مرا جزو تیم قهرمان نمی‌دانند.

منظورت چیست؟ تو در اکثر بازی‌ها به میدان رفتی و بدون شک عضوی از این تیم قهرمان هستی.


بله از نظر دوستانم در پرسپولیس و هواداران بزرگ این تیم من هم در این قهرمانی سهیم بودم ولی از دید مدیران باشگاه نه. وقتی اسامی از طریق بلندگوی ورزشگاه خوانده شد اسمی از من نبردند در حالی که اسم استوکس که مجموعاً یک بازی کامل را برای پرسپولیس انجام نداد را آوردند که واقعاً عجیب و تلخ بود. البته شاید از نظر بعضی‌ها استوکس بیشتر از من برای پرسپولیس زحمت کشید و یا نقش پررنگی در پوکر قهرمانی داشت.

یعنی معتقدی به عمد این اتفاق افتاد؟


نمی‌دانم چه بگویم. به هرحال آن کسی که از پشت بلندگو اسامی را می‌خواند از خودش که این کار را نمی‌کرد و باشگاه لیست را تهیه کرده و در اختیار او گذاشت. واقعاً از این اتفاق ناراحت شدم و به نظرم در حقم نامردی کردند. هیچ وقت این نامردی را فراموش نمی‌کنم. من در این چند سال هر چه داشتم برای پرسپولیس گذاشتم و با جان و دل هم برای تیم محبوبم بازی کردم ولی مدیران باشگاه به بدترین شکل ممکن جواب زحماتم را دادند.

ناراحتی تو را درک می‌کنم ولی مطمئن باش هواداران پرسپولیس هیچ وقت فراموشت نمی‌کنند.


هواداران پرسپولیس که همیشه به من لطف دارند و هیچ وقت حمایت‌هایشان را فراموش نمی‌کنم. آن‌ها در دنیا بهترینند و امیدوارم همیشه شاد باشند. همین که بعد از جشن قهرمانی خیلی‌ها به من پیام دادند و گفتند جایت در جشن قهرمانی خالی بود نشان می‌دهد آن‌ها مرا فراموش نکردند و این موضوع خیلی برایم با ارزش است.

یادم می‌آید در فرودگاه و قبل از رفتنت گفتی از باشگاه می‌خواهم مدال قهرمانی‌ام را نگه دارد و به من بدهد، چون خیلی برایم با ارزش است؛ این اتفاق افتاد؟


نه تا جایی که می‌دانم مدالم را نگه نداشتند. وقتی با باشگاه تماس گرفتم و پیگیر ماجرا شدم در کمال تعجب به من گفتند مدال‌ها تمام شده و بعداً از سازمان لیگ برایت یک مدال می‌گیریم. من عقده جام و مدال ندارم، چون با پرسپولیس در این سال‌ها زیاد قهرمانی آوردم ولی این کار‌ها و رفتار‌ها به آدم بر می‌خورد و به نوعی توهین به شخصیت من است.

خیلی دلت پر است!


ببینید من اگر نامرد بودم قبل از جام جهانی قراردادم را تمدید نمی‌کردم و یا همان موقع که پرسپولیس محروم شد از تیم جدا می‌شدم؛ نرفتم، چون عاشق پرسپولیسم. بازی کردن در پرسپولیس افتخار بزرگی است و نصیب هر کسی نمی‌شود. من هم از همان اول گفتم وقتی جدا می‌شوم که پول خوبی به باشگاه برسد که خدا را شکر این اتفاق افتاد و آن‌ها توانستند بخشی از مشکلات مالی خود را حل کنند ولی شرایطی پیش آمد که به خاطر کرونا مجبور شدم زودتر از پایان فصل پرسپولیس را ترک کنم البته باشگاه انتظار داشت من بمانم که واقعاً دست من نبود.

موضوع اختلاف مالی تو و باشگاه به کجا رسید؟


من با باشگاه پرسپولیس اختلاف ندارم. پرسپولیس تیم محبوب من است، چرا باید اختلاف داشته باشم؟ ناراحتی من از مدیران باشگاه است. کسانی که احترام من را نگه نداشتند. کسانی که خود را صاحب این پوکر قهرمانی می‌دانند، اما به من گفتند آپشن‌های قهرمانی به تو تعلق نمی‌گیرد. ببینید موضوع من و پرسپولیس بر سر پول نیست، موضوع این است که رفتار مدیران باشگاه با من خوب و محترمانه نبود و این مرا ناراحت می‌کند.

اینکه به من می‌گویند باید بمانی تا پایان فصل بعد آپشن قهرمانی را به تو بدهیم، درست نیست. بیماری کرونا آمد و شرایط لیگ تغییر کرد، اما بر اساس قرارداد من، پرسپولیس و آنتورپ، قانوناً نمی‌توانستم تا پایان بازی‌ها بمانم. باز هم می‌گویم موضوع پول نیست، موضوع بی‌احترامی مدیران باشگاه است.

از همه این ناراحتی‌ها که بگذریم اوضاع فعلی‌ات در بلژیک چطور است؟


خدا را شکر شرایط خوب است و من بعد از اتمام دوران قرنطینه به تمرینات اضافه شدم ولی خب نتوانستم در اولین بازی آنتورپ به میدان بروم ولی خوشحالم که اینجا هم با قهرمانی و گرفتن جام آغاز کردم و توانستیم جام حذفی را بگیریم. تلاش می‌کنم بهترین عملکرد را داشته و نماینده شایسته‌ای برای فوتبال ایران باشم.

منبع: خبرورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها