کد خبر: 425399
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ ۲۰:۱۰:۰۰
| |

داروهای ارسال شده به لبنان تولید داخل بوده است

رییس جمعیت هلال احمر اعلام کرد: کمک‌های ارسالی این جمعیت در قالب محموله‌های کمک‌های انسان‌دوستانه برای آسیب دیدگان و متاثرین از انفجار هولناک بندر بیروت لبنان هیچ محدودیتی در امدادرسانی به هموطنان خودمان ایجاد نمی‌کند.

داروهای ارسال شده به لبنان تولید داخل بوده است
کد خبر: 425399
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ ۲۰:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| همتی با اعلام این مطلب گفت: در حوادث عظیم بین المللی تمام کشورهای دنیا، بنا بر وظیفه انسان دوستانه خود، کمک هایی را ارسال می کنند. ایران هم از این امر مستثنی نبوده است. همانطور که در موضوع سیل و زلزله هایی که در سال های گذشته در کشور ایران رخ داد، دیگر کشورها به کمک مردم ما آمدند، طبیعتا ما هم باید در چنین حادثه ای در کنار مردم لبنان باشیم و به همین دلیل به سرعت کمک های خودمان را به این کشور ارسال کردیم.

وی با اشاره به اینکه یک سری حساسیت ها در این زمینه ایجاد شد که چرا با این سرعت، اقلام امدادی ارسال شد در حالی که در داخل کشور، مردم خودمان مشکلات زیادی دارند، تاکید کرد: درست است که مردم گرفتاری ها و مشکلات اقتصادی دارند اما این مشکلات، هیچ منافاتی با کمک های بین المللی هلال احمر ندارد. زمانی که 2 کشور همزمان دچار بحران بشوند، کشوری که جایگاه و موقعیت بهتری دارد، کمک کننده خواهد بود.

داروهای ارسال شده به لبنان، کاملا تولید داخلی بوده است

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه تاکید کرد: داروهایی که به لبنان ارسال کردیم کاملا تولید داخل و شامل داروهایی سوختگی و شکستگی و نظایر آن و شامل انواع پمادها، آنتی بیوتیک ها، آمپول ها بوده که از این نظر ما کمبودی در داخل کشور نداریم. داروهایی با کیفیت و تولید انبوه داخلی داریم که هیچ محدودیتی برای ما از این نظر ایجاد نمی کند.

همتی تاکید کرد: در داخل کشور ما مشکلاتی را داریم. کاملا قابل درک است مردم تحت فشار هستند اما اطمینان داشته باشند کمک هایی که به کشور لبنان شد هیچگونه محدودیتی در کمک به هموطنان خودمان ایجاد نکرده است. نه دولت چنین دیدگاهی دارد و نه هلال احمر به عنوان معین دولت. ما این آمادگی را داریم که اگر در کشور حادثه ای رخ دهد، اقلام لازم امدادی را سریعا به منطقه آسیب دیده ارسال کنیم. تاکید می کنم که هیچکدام از اقلام اهدایی به لبنان باعث فشار بر هموطنان در داخل نمی شود. انتظار این است که ما در حوادث بین المللی کمک کننده باشیم تا در حوادثی که در کشور رخ می دهند انتظار کمک از دیگر کشورها داشته باشیم.

منبع:‌ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها