انجمن سازمان های تحقیقات کلینیکی روسیه :

ثبت واکسن کرونا در روسیه را به تعویق بیندازید

انجمن سازمان های تحقیقات کلینیکی روسیه از وزیر بهداشت این کشور خواسته است تا ثبت واکسن کرونا را به تعویق بیندازد.

ثبت واکسن کرونا در روسیه را به تعویق بیندازید
کد خبر: 425506
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۱ ۱۰:۳۸:۵۲

اعتمادآنلاین| به گزارش روز سه‌شنبه شبکه تلویزیونی ار.ب.کا، انجمن سازمان های تحقیقات کلینیکی روسیه موسوم به «آ.او.ک.ای» در نامه ای به میخاییل موراشکو وزیر بهداشت روسیه از وی خواست تا ثبت واکسن کووید-19 تا پایان مرحله سوم آزمایش کلینیکی آن به تعویق بیفتد.

در نامه گفته شده است: در آزمایش بر روی واکسن کرونا در مرکز گامالیا، کمتر از 100 نفر شرکت کردند.

در مرحله سوم آزمایش این واکسن، معمولا آن را به چند هزار نفر تزریق می کنند.

اولگ گریدنیف معاون وزیر بهداشت روسیه روز جمعه به خبرنگاران گفت: واکسن کرونای ساخته شده در مرکز گامالیا چهارشنبه هفته آینده ثبت خواهد شد.

وی افزود: همینک مرحله سوم و پایانی آزمایش واکسن کرونا جریان دارد و این آزمایش بسیار مهم است.

معاون وزیر بهداشت روسیه این را نیز گفت که در مرحله نخست کسیناسیون کرونا در روسیه، واکسن به کادر درمانی و سالمندان زده می شود.

در ادامه نامه به وزیر بهداشت روسیه خاطرنشان شده است: تلاش برای ساخت هر چه سریعتر واکسن کرونا به نوعی به خصوصیات دوره پیشاهنگ های واکسیناسیون شباهت دارد در حالی که پزشکی معاصر از استانداردهایی پیروی می کند که ریسک برای مردم را کاهش می دهد.

انجمن سازمان های تحقیقات کلینیکی روسیه در نامه خود افزود: سازندگان واکسن به صراحت می گویند که در وهله اول می خواهند آن را بر بازنشستگان آزمایش کنند که در گروه ریسک قرار دارند هر چند که هیچ گونه اطلاعاتی از بی خطر بودن واکسن کرونا در دست نیست.

میخاییل موراشکو وزیر بهداشت روسیه پیشتر گفته بود که واکسیناسیون گسترده کرونا در اکتبر آغاز می شود.

به گفته وی، همه هزینه های واکسیناسیون از بودجه دولت روسیه تامین خواهد شد.

مراحل آزمایش بالینی واکسن ساخته شده در مرکز پژوهش های ملی اپیدمیولوژی و میکروب شناسی گامالیا روز 18 ماه ژوئن در دانشگاه سچنوا مسکو آغاز شد.

در جریان آزمایش، 38 نفر داوطلب که واکسن کرونا به آنان زده شد، بی خطر بودن آن را تایید کردند و در همه آنها مصونیت از بیماری کرونا بوجود آمد.

در همین حال الکساندر گینتسبورگ رئیس مرکز گامالیا گفته است که واکسن کرونا ممکن است برای برخی مناسب نباشد و افراد دارای بیماریهای مزمن باید قبل از زدن واکسن، با پزشک مشورت کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها