کد خبر: 425512
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۱ ۱۰:۵۸:۰۷
| |

دلیل تعویق کنکور سراسری از نظر وزیر بهداشت

وزیر بهداشت درباره رعایت پروتکل های بهداشتی در آزمون های دکتری و ارشد و همچنین علت تعویق برگزاری کنکور سراسری توضیح داد.

دلیل تعویق کنکور سراسری از نظر وزیر بهداشت
کد خبر: 425512
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۱ ۱۰:۵۸:۰۷

اعتمادآنلاین| دکتر سعید نمکی درباره برگزاری کنکور سراسری گفت: کنکور سراسری باید در موقع مقرر که در ستاد ملی کرونا قید و تصویب شده بود، برگزار می شد، اما در آنجا هم گفته بودیم که شیوه نامه ها و استانداردها را کمی سخت تر خواهیم گرفت.

وی افزود: کنکور کارشناسی ارشد و دکتری با حداقل شکست پروتکل ها و شیوه نامه های ابلاغی برگزار شد. ما از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد خیلی راضی بودیم البته در آنجا هم مواردی از مشکلات و نارسایی ها داشتیم اما بسیار اندک بود؛ به طوری که از 450 تا عکسی که از 5300 مراقبی که در کنکور ارشد گذاشته بودم و دریافت کردم، به جز چهار پنج مورد، مابقی موارد فوق العاده خوب بود.

وزیر بهداشت افزود: قرار بود ما با همین الگو کنکور آزمون سراسری را هم برگزار کنیم منتهی در آنجا گفته بودیم که شیوه نامه ها واستانداردها را کمی سخت تر خواهیم گرفت؛ زیرا اگر فاصله بین دو نفر در کارشناسی ارشد را یک متر و 60 در نظر می‌گیریم به دلیل این است که آنها به بلوغ بیشتری از تفکر بهداشتی رسیده‌اند.

قطعا یک دختر بچه یا پسر بچه که از دبیرستان می‌رود و می‌نشیند پشت آن صندلی، رعایت شیوه‌نامه‌ها برایش سخت تر است؛ به خصوص در استان‌هایی که هوا گرم‌تر است. فاصله‌ها باید به کونه‌ای گرفته شود که هیچ نوجوانی در اثر ورود به جلسه امتحان کنکور سراسری دچار گرفتاری نشود. همه‌ این بچه‌ها بچه‌های خود ما هستند و نمی‌توانیم نسبت به سلامتشان بی‌تفاوت باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها