درگیری ارتش عراق و نیروهای داعش در کرکوک

نیروهای ارتش عراق حمله گروه تروریستی داعش به استان کرکوک در شمال این کشور را دفع کردند.

درگیری ارتش عراق و نیروهای داعش در کرکوک
کد خبر: 425514
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۱ ۱۱:۰۳:۴۶

اعتمادآنلاین| کمیته اطلاعات امنیتی عراق روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که عناصر تروریستی داعش دیشب به مناطقی از شهرستان «ریاض» در استان کرکوک حمله کردند که با مقابله و پاسخ به موقع نیروهای امنیتی عراق مواجه شدند.


این کمیته افزود: در درگیری نیروهای امنیتی با عناصر تروریستی داعش در روستای «الماجد» از توابع شهرستان ریاض یک افسر تیپ سوم پیاده از لشکر پنجم پلیس فدرال کشته شد و دو غیرنظامی به همراه یک عضو سازمان «الحشد العشائری» زخمی شدند.


ضعف و خلاء امنیتی در مناطق مورد اختلاف دولت مرکزی و حکومت محلی اقلیم کردستان عراق بر سر کنترل و مدیریت این مناطق، در طول سال‌های گذشته همواره بستر مناسبی برای پناه و فعالیت گروه‌های تروریستی ایجاد کرده است.


استان کرکوک در شمال عراق در زمره مهمترین این مناطق است که به علت خلاء امنیتی و اختلافات دولت مرکزی و حکومت محلی اقلیم کردستان به یکی از مهمترین کانون‌های فعالیت و تحرک هسته‌های داعش تبدیل شده است.


بقایای داعش در سه ماه گذشته، تحرکات خود در استان های دیاله، صلاح الدین، نینوا، کرکوک و الانبار در شرق، شمال و غرب عراق را از سر گرفته‌اند.


در سال 2017 میلادی پس از سه سال، عراق با بازپس‌گیری کل قلمرو خود که حدود یک سوم از گستره این کشور بود، پیروزی بر داعش را اعلام کرد.


با وجود این شکست، گروه تروریستی داعش هنوز دارای هسته‌هایی در مناطق شمالی، شرقی و جنوبی عراق است و هراز گاهی به غیرنظامیان و نیروهای امنیتی عراق شبیخون می‌زند.


نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق در چند ماه گذشته که بی‌سابقه‌ترین حملات داعش پس از سال 2017 توصیف شده است، بیش از 70 عملیات نظامی علیه تروریست‌ها انجام داده‌اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها