یک نماینده ادوار مجلس:

تشکیل برخی فراکسیون‌ها اعتبار و حیثیت مجلس را پایین می‌آورد

یک نماینده ادوار مجلس می‌گوید: اینکه فراکسیون‌هایی به صورت هیجانی، سیاسی و خارج از عرف و مصالح عمومی تشکیل شوند، قطعا شکست خواهند خورد.

تشکیل برخی فراکسیون‌ها اعتبار و حیثیت مجلس را پایین می‌آورد
کد خبر: 425545
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۱ ۱۲:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| «مهدی آیتی»، نماینده مجلس ششم درباره تشکیل فراکسیون طب سنتی و برخی فراکسیون‌های غیرضروری در مجلس یازدهم گفت: فراکسیون‌ها در همه‌ مجالس تجربه مثبت و منفی داشته است.

در مجلس ششم هم فراکسیونی تشکیل شده بود که به آن فراکسیون کشمش می‌گفتند البته به خاطر ندارم که این فراکسیون پا گرفت یا خیر. آقای رحمانی نماینده تاکستان که مرکز کشمش کشور است گزارشی را در صحن علنی ارائه داد و بیان داشت که ما دومین صادرکننده کشمش جهان هستیم و این مطلب جالبی برای نمایندگان بود. این مسئله منجر به این شد که شهرهایی که انگور تولید می‌کردند زیر پرچم آقای رحمانی جمع شدند و فراکسیون کشمش شکل گرفت.

آیتی افزود: گاهی چنین اقداماتی هم در مجلس صورت گرفته، حالا شاید نام فراکسیون کشمش خنده‌دار باشد ولی کار خوبی در این فراکسیون در جهت حمایت از باغداران و تولیدکننده‌ها، صورت گرفت.

این نماینده ادوار مجلس فراکسیون‌های هیجانی و سیاسی را محکوم به شکست دانست و اظهار کرد: اینکه فراکسیون‌هایی به صورت هیجانی، سیاسی و خارج از عرف و مصالح عمومی تشکیل شوند، قطعا شکست خواهند خورد. این فراکسیون‌ها در وهله اول نباید تشکیل شوند چرا که وقتی تشکیل می‌شوند، اعتبار و حیثیت مجلس را پایین می‌آورند و قضاوت عمومی مردم این می‌شود که نمایندگان مردم به جای پرداختن به مسائل اساسی و اصولی کشور به مسائل فرعی ورود می‌کنند.

آیتی خاطرنشان کرد: در وهله‌ دوم تجربه‌ فراکسیون‌های ناموفق در مجالس دیگر نشان داده که فراکسیون اگر هیجانی تشکیل شود پا نخواهد گرفت، جایگاه و پایگاهی در داخل مجلس نخواهد داشت و از بیرون هم حمایت نمی‌شود در نتیجه مثل یک شمع به مرور خاموش می‌شود و مفید هم نیست.

این نماینده مجلس ششم در پایان گفت: فراکسیون‌ها حتما باید به دور از احساسات، عاقلانه و با کار کارشناسی و مطالعه، تشکیل شود و حمایت‌های خارج از مجلس و حمایت مردم را داشته باشد. امروز با تشکیل فراکسیون‌هایی مواجه هستیم که احساسی و هیحانی و بدون مطالعه هستند و تشکیل آنها ضرورت ندارد و فقط وقت مجلس را می‌گیرد.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها