علی ربیعی، سخنگوی دولت:

ترامپ در مسیر جبران گذشته، جدی باشد استقبال می‌کنیم / دولت آثار منفی تصویب نشدن FATF را به مقامات اعلام کرده است

سخنگوی دولت گفت: دولت دیدگاه خود درباره لوایح مربوط به FATF را با صراحت اعلام کرده و جمع‌بندی نظرات خود و کارشناس را به همراه آثار منفی تصویب نشدن آن بارها به مسئولان تصمیم‌گیرنده انتقال داده است. هرچند که در نهایت مجمع تشخیص مصلحت نظام نظری غیر از نظر دولت و مجلس وقت ارائه کرد.

ترامپ در مسیر جبران گذشته، جدی باشد استقبال می‌کنیم / دولت آثار منفی تصویب نشدن FATF را به مقامات اعلام کرده است
کد خبر: 425576
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۱ ۱۳:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی ربیعی، سخنگوی دولت درباره ادعای دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه در صورت انتخاب مجدد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آبان ماه، به سرعت با ایران به توافق خواهد رسید، گفت: آقای ترامپ چهار سال فرصت داشت که با انتخاب یک مسیر درست، توافق شده و قانونی، دیپلماسی موفقی را با ایران آغاز کند. او نه تنها این کار را نکرد بلکه بدترین خطاهای آمریکا را در دهه‌های گذشته مرتکب شده است.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از ایرنا، سخنگوی دولت افزود: حتی اگر ترامپ برای بار دوم انتخاب شود، تا وقتی به سیاست فشار بر ایران ادامه دهد، هیچ موفقیتی در رسیدن به توافق بدست نخواهد آورد. در صورت تداوم سیاست خصمانه علیه ملت ایران، آمادهایم که مقاومت حداکثری ایران را تا هر زمان که نیاز باشد، ادامه دهیم. اگر ترامپ در مسیر جبران اشتباهات گذشته، جدی باشد از آن استقبال می‌کنیم، اما به نظر نمی‌رسد که ادعای اخیر او، هدفی فراتر از جلب رای در انتخابات داشته باشد.

ربیعی همچنین درباره ادعای یک افسر اطلاعاتی آمریکا درباره دخالت ایران، روسیه و چین در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: ادعای بی‌پایه دخالت ایران در انتخابات آمریکا، به منظور استفاده انتخاباتی از ایران‌هراسی است. همانگونه که بارها تکرار کرده‌ایم، جمهوری اسلامی ایران هیچ علاقه‌ای به مداخله در سیاست‌های حزبی در آمریکا ندارد و هیچ مزیتی در برتری یکی از دو حزب آمریکا بر دیگری نمی‌بیند.

ایران به ارسال کمک‌های بشردوستانه به لبنان ادامه می‌دهد


ربیعی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره حوادث لبنان با بیان اینکه «منتظر بررسی های دولت لبنان و اعلام نتایج از سوی آن کشور هستیم» گفت: جمهوری اسلامی ایران از همه کشورها می‌خواهد که از هرگونه دخالت فرصت‌طلبانه در تعیین سرنوشت لبنان خودداری کنند. به ویژه ریاکاری آمریکا در ادعای کمک به لبنان در حالی که حتی در این شرایط تاسف انگیز، حاضر به لغو تحریم‌های غیرانسانی خود نیست، مایه نگرانی است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: اطمینان داریم که ملت لبنان به شرط حفظ اتحاد و تکیه بر منابع و نیروهای داخلی، قادر به پشت سرگذاشتن این دوران سخت است. جمهوری اسلامی ایران در تماس نزدیک با دولت لبنان، به ارسال کمک‌های بشردوستانه و اقلام مورد نیاز مردم آسیب دیده ادامه خواهد داد.

دولت آثار منفی تصویب نشدن FATF را به مقامات اعلام کرده است

‌ربیعی‌ همچنین در پاسخ به سوال برنا مبنی بر اینکه "در رابطه با وعده رئیس جمهورمبنی بر گشایش اقتصادی، فعالان اقتصادی تصویب لوایح چهارگانه را گشایش اقتصادی دانستند.آیا ممکن است در این راستا دولت مجددا لایه FATF را به مجلس ارسال کند" گفت: در خصوص ارسال مجدد لایحه اساسا تقدیم لوایح براساس نیازسنجی های تقنینی انجام می گیرد. لوایح چهارگانه هم بر همین اساس به مجلس تقدیم شده است.

او‌ گفت: مادامی که‌لایحه ای از طرف دولت مسترد نگردیده ضرورت نیاز به آن استصحاب می شود.دولت دیدگاه خود درباره لوایح مربوط به FATF را با صراحت اعلام کرده و جمع بندی نظرات خود و کارشناس را به همراه آثار منفی تصویب نشدن آن بارها به مسئولان تصمیم گیرنده انتقال داده است. هرچند که در نهایت مجمع تشخیص مصلحت نظام نظری غیر از نظر دولت و مجلس وقت ارائه کرد.

سخنگوی دولت گفت: قبلا هم بیان شده است که دستگاه‌های مسئول در دولت مانند وزارت امور اقتصادی، بانک مرکزی، وزارت امور خارجه و سایر نهادها به صورت مکرر در حال بررسی و برنامه ریزی برای کاهش تبعات و آثار اقتصادی متصور هستند.

ربیعی گفت: از طرفی گشایش اقتصادی مطرح شده ارتباطی به خارج نداشته و مبتنی بر تصمیم گیری هایی است که به طور مدام برای مقابله با تنش های اقتصادی ناشی از تحریم های آمریکا اتخاذ می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها