کد خبر: 425608
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۱ ۱۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از تاریخچه رویارویی استقلال و پرسپولیس در جام حذفی گزارش می‌دهد:

دربی سرخابی‌های پایتخت در جام حذفی

قرعه‌کشی نیمه‌نهایی جام حذفی در فصل 98-99 انجام شده و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان استقلال است. دیداری که در ابتدای شهریورماه برگزار می‌شود و از همین حالا هم کری‌خوانی‌های بازیکنان و هواداران این 2 تیم آغاز شده است.

دربی سرخابی‌های پایتخت در جام حذفی
کد خبر: 425608
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۱ ۱۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دربی تهران همیشه جداب است و حالا هواداران فوتبال ایران می‌توانند به زودی یک دربی دیگر را تماشا کنند، اما نه در ورزشگاه آزادی بلکه در خانه از طریق پخش زنده این دیدار. هرچند آخرین دربی تهران با نتیجه مساوی به پایان رسید، اما هر 2 مربی نشان دادند که هیچ ترسی از باخت در دربی ندارند و هواداران فوتبال هم تا لحظه آخر یک دیدار جذاب را تماشا کردند.

حالا قرعه‌کشی نیمه‌نهایی جام حذفی در فصل 98-99 انجام شده و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان استقلال است. دیداری که در ابتدای شهریورماه برگزار می‌شود و از همین حالا هم کری‌خوانی‌های بازیکنان و هواداران این 2 تیم آغاز شده است؛ از استوری مهدی قایدی گرفته تا مصاحبه افشین پیروانی درباره اشتباهات داوری در بازی‌های اخیر استقلال. اما این اولین باری نیست که این 2 تیم در جام حذفی به مصاف هم می‌روند. پرسپولیس و استقلال تاکنون سه بار در جام حذفی به مصاف هم رفته‌اند که سهم پرسپولیس 2 برد و سهم استقلال هم یک برد بوده است.

دربی

اولین دربی جام حذفی

نوزدهمین روز اسفندماه 1367، ورزشگاه آزادی میزبان یک دربی جنجالی بود. دیداری که برای اولین برگزار می‌شد و پرسپولیس و استقلال در جام حذفی به مصاف هم می‌رفتند. دربی شماره 31 در یک‌چهارم نهایی جام حذفی برگزار می‌شد و 2 تیم در پایان 120 دقیقه به تساوی رسیدند و برای مشخص شدن برنده مجبور به زدن ضربات پنالتی شدند.

مجتبی محرمی، رحیم یوسفی، محسن و مرتضی کرمانی‌مقدم پنالتی‌های پرسپولیس را به گل تبدیل کردند و در مقابل جعفر مختاری‌فر و رضا حسن‌زاده برای استقلال گلزنی کردند و امیر قلعه‌نویی و محمدرضا شکورزاده هم پنالتی‌های خود را از دست دادند تا پرسپولیس راهی مرحله بعد شود.

دربی

پرسپولیس فاتح فینال جام حذفی

دربی شماره 47 یک دربی تاریخی بود؛ دیداری که در فینال جام حذفی فوتبال ایران برگزار می‌شد. پرسپولیس که قهرمان لیگ شده بود با تمام ستاره‌هایش راهی فینال جام حذفی شده بود. استقلال هم در آن روزها بازیکنان بزرگی در اختیار داشت و به قهرمانی در جام حذفی امیدوار بود.

پرسپولیس در این بازی با گل‌های مهدی هاشمی‌نسب و افشین پیروانی بر استقلال که توسط سهراب بختیاری‌زاده به گل رسیده بود پیروز شد و در آن سال دبل کرد.

علی کریمی و مهدی هاشمی نسب

آخرین دربی حذفی جنجالی شد

دربی شماره 74 یک دربی جنجالی بود؛ دیداری که در هجدهمین روز از ماه آذر سال 1390 برگزار شد و استقلال توانست در پایان 120 دقیقه با پیروزی سه بر صفر پرسپولیس را شکست دهد. مجتبی جباری و اسماعیل شریفات گلزنان استقلال در این دیدار بودند. هرچند در پایان این دیدار جنجال و درگیری رخ داد و بازیکنان پرسپولیس نسبت به برنامه‌های سازمان لیگ اعتراض کردند.

مجتبی جباری

چهارمین دربی تهران قرار است شهریورماه برگزار شود و دوستداران منتظرند تا ببینند چهارمین دربی تهران در جام حذفی با چه نتیجه‌ای به پایان می‌رسد و کدام تیم راهی فینال جام حذفی می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها