کد خبر: 425657
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۱ ۲۱:۰۲:۰۱
| |

نیوزیلند از کرونا شکست خورد / بازگشت دوباره قرنطینه

نیوزیلند پس از مشاهده دوباره موارد ابتلا به کرونا، بار دیگر وارد قرنطینه می‌شود.

نیوزیلند از کرونا شکست خورد / بازگشت دوباره قرنطینه
کد خبر: 425657
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۱ ۲۱:۰۲:۰۱

اعتمادآنلاین| طبق گزارش دیلی میل، با وجود آنکه 102 روز هیچ مورد ابتلای جدیدی به کرونا ثبت نشده بود، با مشاهده 4 مورد ابتلا به کرونا از اعضای یک خانواده که جواب آزمایش آن‌ها مثبت از آب در آمده بود، این کشور وارد قرنطینه‌ای مرحله‌ای می‌شود.

این کشور بخاطر توانایی در مهار بحران کرونا ویروس (کووید-19) خصوصا پس از گذشت 100 روز که هیچ مورد ابتلای جدیدی در آن مشاهده نشده بود، مورد توجه کشور‌های دیگر قرار گرفته بود.

حال با مشاهده موارد جدید ابتلا، از نیمه روز چهارشنبه، «اوکلند» (پرجمعیت‌ترین شهر نیوزلند) وارد قرنطینه مرحله سه خواهد شد و بقیه مناطق دیگر این کشور نیز وارد قرنطینه مرحله دو خواهند شد.

جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند دقایقی پیش از برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی در ساعت 19:15 بعد از ظهر امروز خبر داد.
همچنین ردیابی تماس‌ها و ارتباط‌های افراد با یکدیگر هم اکنون در میان چندین محل کاری در سرتاسر نیوزیلند برقرار است و تماس‌های نزدیک افراد با یکدیگر در خصوص افرادی که ابتلای آن‌ها به تأیید رسیده، منجر به قرطینه کردن افراد می‌شود.

به نوشته دیلی میل، جاسیندا آردن با مشاهده موارد جدید ابتلا، نگران منشأ این ویروس است؛ چرا که این خانواده هیچ سفر خارجی نداشته اند.

آردرن، نخست وزیر نیوزیلند گفت: ما قادر نیستیم منشأ این موارد ابتلا را مشخص کنیم. یکی از مهمترین درس‌هایی که ما از خارج کشور اموختیم، این است که سخت به این کار ادامه دهیم.

نخست وزیر نیوزیلند همچنین با اشاره به قرنطینه مجدد این کشور گفت: از شما خواسته می‌شود تا در خانه بمانید؛ مگر آنکه شما یک کنیروی کار ضروری باشید.

همچنین بر این اساس، با توجه به قرنطینه مرحله سه اوکلند، تمامی کافه ها، رستوران ها، اماکن ارائه کننده خدمات عمومی باید تا نیمه روز چهارشنبه بسته شوند و تجمع بیش از 10 نفر ممنوع خواهد شد.

گفتنی است تا کنون بیش از 20 میلیون نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد بیشاز 739 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها